شمارش معکوس برای برگزاری مناقصه نفتی میدان شادگان

 شمارش معکوس برای برگزاری مناقصه نفتی میدان شادگان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با توجه به افزایش تولید میدان نفتی شادگان، طرح ایجاد واحد بهره‌برداری آن را آماده مناقصه کرده است.  به گزارش مناقصه‌مزایده، جهانگیرپورهنگ، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با توضیح درباره میدان شادگان از برنامه‌های جدید این شرکت برای این میدان […]

 شمارش معکوس برای برگزاری مناقصه نفتی میدان شادگان

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با توجه به افزایش تولید میدان نفتی شادگان، طرح ایجاد واحد بهره‌برداری آن را آماده مناقصه کرده است.

 به گزارش مناقصه‌مزایده، جهانگیرپورهنگ، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با توضیح درباره میدان شادگان از برنامه‌های جدید این شرکت برای این میدان خبر داد و اظهار کرد: طرحی در شادگان در دست مطالعه است تا با ایجاد واحد بهره‌برداری، امکان انتقال نفت بیش‌تری فراهم‌ آید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزود: این طرح اکنون برای ارزیابی و بررسی بیش‌تر از سوی واحد مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیگیری می‌شود.

وی گفت: با توجه به برنامه افزایش تولید بخش بنگستان شادگان، احداث تفیکگرها، سیستم پمپاژ و دو خط لوله به طول ٣٠ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته پورهنگ، مطالعات و طراحی این پروژه پایان یافته و آماده برگزاری مناقصه است و به محض تأمین اعتبار اجرا می‌شود.

میدان نفتی شادگان با حفر چاه شماره‌ـ ١، در سال ١٣٤٧ شمسی کشف شد؛ این میدان در جنوب غربی شهرستان اهواز و شامل دو مخزن آسماری و بنگستان است.

 

بهره‌برداری از این میدان از سال ١٣٦٧ آغاز شد و اکنون با حفر ١٨ حلقه چاه روزانه حدود ٦٦ هزار بشکه نفت از آن برداشت می‌شود.