وزیر آموزش و پرورش اجرای سیاست توسعه مشارکتها انحصار استفاده از منابع دولتی را شکست وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تا قبل از این، آموزش و پرورش فقط متکی بر منابع دولتی بوده، گفت: با اتخاذ سیاست توسعه مشارکتها حصار استفاده از منابع دولتی شکسته شد. به گزارش ایلنا، علیاصغرفانی درجلسه گزارش […]
وزیر آموزش و پرورش
اجرای سیاست توسعه مشارکتها انحصار استفاده از منابع دولتی را شکست
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تا قبل از این، آموزش و پرورش فقط متکی بر منابع دولتی بوده، گفت: با اتخاذ سیاست توسعه مشارکتها حصار استفاده از منابع دولتی شکسته شد.
به گزارش ایلنا، علیاصغرفانی درجلسه گزارش عملکرد معاونت متوسطه از ابتدای دولت یازدهم و همچنین اعلام برنامههای پیشروی معاونت تا پایان این دولت، اظهار کرد: آموزش و پرورش با اجرای سیاست توسعه مشارکتها در قالب استفاده از کمک خیرین، مردم و همچنین انعقاد بیش از ۲۰ تفاهمنامه با دستگاهها دولتی و غیردولتی توانسته است منابع زیادی را در اختیار بگیرد و این دستاورد بزرگی برای آموزش و پرورش در این دولت است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم دارد، تصریح کرد: هر تصمیم در این نهاد کل جامعه را تحت تأثیر خود قرار میدهد به همین دلیل حل مشکلات آموزش و پرورش نباید بر عهده یک وزارتخانه باشد از این رو باید از منابع دستگاههای دیگر در حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده کرد و این دولت تا کنون توانسته است در زمینه تأسیس و تجهیز پژوهشسراها، اقدامات بهداشتی دهان و دندان برای دانش آموزان، تجهیز هنرستانها و ساخت فضاهای آموزشی استاندارد از کمک نهادهای دولتی و غیردولتی بهرهمند شود.
عضو کابینه تدبیر امید با اشاره به گزارش بین بخشی معاونت متوسطه خاطرنشان کرد: این گزارشها که به صورت «فرایند محوری» ارایه میشود برای اطلاع کارشناسان آموزشوپرورش مفید است ولی باید علاوه بر این نوع گزارش یک گزارش مدیریتی منسجم مبتنی بر اقدامات کلان معاونت تنظیم شود بهطوری که هر ناظر بیرون آموزش و پرورش بتواند از چگونگی اقدامات صوت گرفته در آموزش و پرورش مطلع شود.
فانی به ویژگیهای یک گزارش مدیریتی در سطح کلان اشاره کرد و گفت: در این گزارش ابتدا باید تحلیلی از آنچه تحویل گرفتهاید بیان شود سپس تصویری از چالشها و مشکلات پیش رو را ارایه کنید و پس از آن به بیان سیاست و اقدامات لازم در مواجهه با آن چالشها بپردازید تا بتوانید در پایان دوره کاری خود به دستاوردهایی که در گزارش به آن اشاره میکنید، دست پیدا کنید.
فانی اضافه کرد در این نوع گزارشها باید پیشنهادات و برنامههای آینده کاری حوزه خود را نیز معرفی کنید تا دیگرانی که پس از شما در این پست مشغول میشوند بدانند چه کارهایی صورت گرفته، با چه موانعی مواجه هستند و باید چه اقداماتی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که باید در گزارشهای خود به کارهای نو و جدیدی که تاکنون انجام نشده بپردازید، تصریح کرد: تا ۱۴ ماه دیگر کار این دولت به اتمام میرسد و نیاز است که گزارشی از برنامهها و اقدامات آموزش و پرورش اعلام شود که در این مدت چقدر در منابع صرفهجویی و چه مقدار منابع از دیگر سازمانها و نهادها جذب کردهایم.
عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که یکی مدیر باید از اقدامات خود در ۳ مرحله «درون داد»، «برون داد» و «فرایند محور» ارزیابی انجام دهد، خاطرنشان کرد: بخشهای مختلف آموزش و پرورش باید از مجموعه فعالیتها و اقدامات خود مستندسازی کرده و آن را در قالب دو نوع گزارش مدیریتی به صورت «عملکردی» و «تصویری» ارایه کند.
فانی خاطرنشان کرد: در تنظیم گزارشهای مدیریتی باید اقدامات بخشهای مختلف آموزش و پرورش مبتنی بر راهکارها و بندهای سند تحول بنیادین ارایه شود که اجرای این سند مورد تأکید مقام معظم رهبری و رییسجمهور بوده است.
وی با اشاره به رویکرد جدید صدا و سیما نسبت به برنامههای آموزش و پرورش اظهار کرد: باید در سال ۹۵ از فضای رسانهای کشور به ویژه صدا و سیما در انعکاس برنامهها و گزارشهای عملکردی خود استفاده کنیم که در این میان نقش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی ویژه خواهد بود.
گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه علیزرافشان، معاون آموزش متوسطه، عظیممحبی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه، قربانعلیافشانی، مدیرکل دوره دوم متوسطه، مصطفیآذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش کارودانش و سیدمحسنحسینیمقدم، مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفهای به صورت مفصل به ارایه گزارش عملکردکاری مجموعه خود پرداختند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.