کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در نیروگاهها با نانوسوخت هیبریدی محققان پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به تولید نانوسوخت هیبریدی، جهت بهبود عملکرد و راندمان احتراق سوخت، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در نیروگاهها، پالایشگاهها و صنایع مختلف و نیز مواد نانو ساختار معلق در انواع سوختها شدند. به گزارش ایسنا، امیرحسین زمزمیان، عضو هیأت […]
کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در نیروگاهها با نانوسوخت هیبریدی
محققان پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به تولید نانوسوخت هیبریدی، جهت بهبود عملکرد و راندمان احتراق سوخت، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در نیروگاهها، پالایشگاهها و صنایع مختلف و نیز مواد نانو ساختار معلق در انواع سوختها شدند.
به گزارش ایسنا، امیرحسین زمزمیان، عضو هیأت علمی پژوهشکده انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی و محقق این طرح، کاهش صدای موتور، دمای بیشتر شعله، ایجاد ظرفیت حرارتی بالاتر، سوخت پاک و بدون دوده، استهلاک کمتر، مشعل و تجهیزات جانبی و صرفهجویی در هزینه حملونقل سوخت را از مزایای این محصول برشمرد.
وی درخصوص مشخصات فرآیند این نوع از نانوسوختها گفت: سوختهای نانوسیال هیبریدی، کلاس جدیدی از سوختهای مبتنی بر فناوری نانو، با استفاده از سوختهای مایع گازوئیل با تعلیق یا در واقع سوسپانسیون پایدار از ذرات به اندازه نانومتری هستند و بسته به خاصیت فیزیکی، شیمیایی و الکتریکی مواد افزودنی نانو یا نانوذرات، سوختهای نانوسیالی میتوانند به عملکرد بهتری دست پیدا کنند.
براساس اعلام وزارت علوم، این محصول در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ملی امسال (۱۳۹۸) بهعنوان دستاورد برگزیده رونمایی شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.