مد و لباس از نمادهای شناخته شدن در جامعه جهانی است

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد مد و لباس از نمادهای شناخته شدن در جامعه جهانی است معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مد و لباس را از نمادهای شناخته شدن در جامعه جهانی دانست و گفت: یک کشور را با هنر و فرهنگ آن می‌شناسند و کم‌تر از طریق خیابان‌‌‌ها و […]

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد

مد و لباس از نمادهای شناخته شدن در جامعه جهانی است

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مد و لباس را از نمادهای شناخته شدن در جامعه جهانی دانست و گفت: یک کشور را با هنر و فرهنگ آن می‌شناسند و کم‌تر از طریق خیابان‌‌‌ها و ساختمان‌های بلند شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی مرادخانی در نشست دست‌اندرکاران مد و لباس کشور که با حضور جمعی از مدیران، اساتید، طراحان، متخصصان، تولیدکنندگان، نساجان، صنعتگران، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، صنوف و فعالان مد و لباس کشور در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بیان کرد: عرصه مد و لباس فضایی پهناور و مجموعه بزرگی است که بخش مشخصی از آن را در مأموریت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده داریم و آن نگاه به مسأله از موضع فرهنگ، هنر و مباحث هویتی است.

وی ادامه داد: به هر حال دغدغه‌های مسؤولان از این جهت است که شاید بتوان گفت موضوع لباس یکی از معضلات عمومی کشور به شمار می‌رود. اکنون بسیاری از مسؤولان می‌گویند که از کجا می‌توانیم لباسی را تهیه کنیم که با مقتضیات ما هماهنگ باشد. به‌طور بدیهی آن لباسی که در چین یا هر جای دیگری تولید می‌شود، شاید با شرایط ما سازگار نباشد، اما پس از مدتی می‌بینیم که همه فضا‌‌ها تغییر می‌کند و به آن شرایطی که خیلی هم مورد نظر ما نیست، باز می‌گردد.

 

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که چه در مباحث دینی و چه آیینی و اجتماعی ما، بخشی از موضوع مد به مقتضیات زمان باز می‌گردد، به جمله‌ای از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند «اَلعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِسُ» به این معنا که کسی که به اوضاع زمان خود آگاه باشد، مورد هجوم شرایط نابهنجار قرار نمی‌گیرد. به عبارت دیگر، خود می‌تواند فضا را طراحی کند و در مقابل آن منفعل نمی‌شود.