سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی در احداث یک نیروگاه خورشیدی

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی در احداث یک نیروگاه خورشیدی نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در شهرستان کبودرآهنگ استان همدان، در سیزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، توسط رئیس سازمان ساتبا افتتاح شد. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو ، همزمان با سفر وزیر نیرو به استان همدان، سیدمحمد صادق‌زاده، رئیس سازمان ساتبا در آیین افتتاح نیروگاه […]

سرمایهگذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی در احداث یک نیروگاه خورشیدی

نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در شهرستان کبودرآهنگ استان همدان، در سیزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، توسط رئیس سازمان ساتبا افتتاح شد.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو ، همزمان با سفر وزیر نیرو به استان همدان، سیدمحمد صادق‌زاده، رئیس سازمان ساتبا در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی کبودرآهنگ گفت: نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی استان همدان در شهرستان کبودرآهنگ توسط بخش‌خصوصی و با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی افزود: این نیروگاه خورشیدی در فضایی به مساحت ۱۴ هکتار ساخته شده است که قابلیت تولید انرژی برق به میزان ۱۱٫۵ گیگاوات‌ساعت در سال را دارد.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا اظهار کرد: با تزریق این میزان انرژی به شبکه‌ توزیع برق، صرفه‌جویی در مصرف سه‌میلیون لیتر آب، حدود چهارمیلیون مترمکعب کاهش مصرف سوخت فسیلی و پیشگیری از انتشار ۹۵۹۸ تن گاز گلخانه‌ای در سال محقق خواهد شد.

براساس گزارش سرمایه‌گذار این پروژه، ساخت این نیروگاه توسط نیروهای بومی و با ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰۷ نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری انجام شده است.

استان همدان با دارا بودن پتانسیل انرژی تابشی بالا در کنار دمای مناسب هوا به‌عنوان یکی از استان‌های مساعد کشور برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است. در حال‌حاضر ظرفیت نیروگاه‌های مگاواتی تجدیدپذیرِ نصب شده در استان همدان ۴۸٫۶ مگاوات است که تاکنون تعداد ۲۸ واحدِ نیروگاهیِ خورشیدیِ پشت‌بامی در این استان احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.