تصویب خرید تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی محیط‌های آبی

تصویب خرید تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی محیط‌های آبی   تأمین اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در محیط‌های آبی به تصویب هیأت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مانی عبدا…‌زاده‌راد، مدیر اچ‌اس‌ای شرکت ملی نفت ایران گفت: تأمین اعتبار مورد نیاز […]

تصویب خرید تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی محیط‌های آبی

 

تأمین اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در محیط‌های آبی به تصویب هیأت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مانی عبدا…‌زاده‌راد، مدیر اچ‌اس‌ای شرکت ملی نفت ایران گفت: تأمین اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در محیط‌های آبی پس از پیگیری‌ها و مکاتبات انجام‌شده از سوی این مدیریت، در دی‌ماه امسال در نشست هیأت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران مطرح شد و به تصویب اعضاء رسید.

وی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت‌های نفتی و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی مشترک با کشور عراق و استقرار تأسیسات و خطوط لوله انتقال نفت میدان‌های نفتی در حوزه تالابی غرب کارون (هورالعظیم)، به استناد ماده(۱) قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور، هرگونه بهره‌برداری و اقدامی‌که سبب تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها شود ممنوع است، به همین دلیل به‌منظور حفظ آمادگی و پیشگیری از انتقال هرگونه آلودگی ناشی از فعالیت‌های نفتی به تالاب هورالعظیم و کنترل و کاهش پیامدهای حاصل از آن، داشتن تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در محیط‌های آبی الزامی‌است.

عبدا…‌زاده‌راد تصریح کرد:‌ با تصویب این مصوبه، شرکت نفت و گاز اروندان می‌تواند به‌منظور کاهش پیامدها و تبعات زیست‌محیطی ناشی از انتشار آلودگی‌های نفتی احتمالی در رودخانه‌ها و تالاب‌های مجاور تأسیسات آن شرکت نسبت به خرید تجهیزات درخواستی در حد اعتبار مصوب اقدام کند.