دولت اجازه رشد بخش خصوصی را نمی‌دهد

نایب رییس اتاق بازرگانی دولت اجازه رشد بخش خصوصی را نمی‌دهد پدرام سلطانی گفت: نمی‌دانم که چه کسی به رسانه‌ها، مسؤولان و حتی برخی از اعضای اتاق گفته است الزاماً دیدارهای هیأت‌های خارجی منتهی به قرارداد می‌شود. به گزارش نسیم‌آنلاین، نایب‌رییس اتاق بازرگانی مراجعه‌کنندگان را در هیأت‌های خارجی به دو دسته تقسیم کرد و گفت: […]

نایب رییس اتاق بازرگانی

دولت اجازه رشد بخش خصوصی را نمی‌دهد

پدرام سلطانی گفت: نمی‌دانم که چه کسی به رسانه‌ها، مسؤولان و حتی برخی از اعضای اتاق گفته است الزاماً دیدارهای هیأت‌های خارجی منتهی به قرارداد می‌شود.

به گزارش نسیم‌آنلاین، نایب‌رییس اتاق بازرگانی مراجعه‌کنندگان را در هیأت‌های خارجی به دو دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول از میان هیأت‌ها برای رصد فضای اقتصادی کشور مراجعه می‌کنند و معمولاً با هیأت‌های سیاسی می‌آیند و دسته دیگر برای تجارت‌های خصوصی به این سفر‌‌‌ها می‌آیند و در عین حال به خوبی از وضعیت محدودیت‌های بانکی باخبرند.

وی اضافه ‌کرد: نمی‌دانم که چه کسی به رسانه‌ها، مسؤولان و حتی برخی از اعضای اتاق گفته است الزاماً دیدارهای هیأت‌های خارجی منتهی به قرارداد می‌شود. اما در مورد گروه دوم با توجه به فضای اقتصاد و مشکلات موجود به‌طور حتم رسیدن به نتیجه زمان‌بر بوده و با تنها یک دیدار رسمی نمی‌توان انتظار داشت بلافاصله سرمایه به ایران بیاید.

نایب رییس اتاق بازرگانی گفت: گروهی دنبال تجارت و فعالیت اقتصادی هستند و برای مراودات و مبادلات اقتصادی نیاز به زمان دارند اما واقعیت این است که بخش خصوصی شرکت بزرگی که پای مذاکره با شرکت‌هایی مانند زیمنس بنشیند، ندارد. ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید: کبوتر با کبوتر، باز با باز، ‌کند هم‌‌جنس با هم‌‌‌‌جنس پرواز. از طرف دیگر وزارتخانه‌ها نیز پیش از دیدارهای رسمی با شرکت‌های خارجی بزرگ، اول شرکت‌های خود را معرفی می‌کنند و وارد مذاکره می‌شوند بعد میدان به بخش خصوصی می‌دهند، بنابراین این اشکال هم به اتاق باز نمی‌گردد، بلکه به نقش دولت در اقتصاد باز می‌گردد و این‌که دولت اجازه رشد بخش خصوصی را نمی‌دهد.

 

پدرام سلطانی افزود: دولت از یک مرحله‌ای که می‌توان از زمان نشست لوزان آن را حساب کرد باید به دنبال رفع موانع سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب‌و‌کار می‌بود و هنوز هم بر این باوریم که اگر برای بهبود محیط کسب‌و‌کار فکری نکنیم از فضای پسابرجام بهره‌ای نخواهیم برد. ما از کندی تحقق وعده‌های دولت برای بهبود فضای کسب‌و‌کار گلایه‌مند هستیم.