تدوین اسناد مناقصه لایروبی در رودخانه‌های لرستان

تدوین اسناد مناقصه لایروبی در رودخانه‌های لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بعد از سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال‌جاری تاکنون ۷۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است. رضا میرزایی تصریح کرد: کل اعتبارات مصوب سیل شرکت آب منطقه لرستان معادل ۹۸ میلیارد تومان با تخصیص ۷۲ درصد بوده که در سه بخش ساماندهی رودخانه‌ها، […]

تدوین اسناد مناقصه لایروبی در رودخانه‌های لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بعد از سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال‌جاری تاکنون ۷۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است.

رضا میرزایی تصریح کرد: کل اعتبارات مصوب سیل شرکت آب منطقه لرستان معادل ۹۸ میلیارد تومان با تخصیص ۷۲ درصد بوده که در سه بخش ساماندهی رودخانه‌ها، بازسازی تأسیسات آبی و ایستگاه‌های هیدرومتری هزینه می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های سیل شامل ۳۱ طرح در قالب ۳۶ قرارداد در حال انجام است.

میرزایی درخصوص پروژه‌های مهندسی رودخانه تصریح کرد: در ۷۹ بازه کاری شامل ۵۵ نقطه لایروبی و ۲۴ نقطه ساماندهی و دیوارسازی در سطح لرستان مشغول فعالیت هستیم و در مجموع تاکنون حدود ۷۵ کیلومتر از طول رودخانه‌های استان لایروبی شده است.

وی گفت: در نقاطی که به علت تغییر مسیر رودخانه، بخش‌هایی از جاده‌ها و راه‌های دسترسی تخریب شده با اداره کل راهداری همکاری و تاکنون پنج قسمت مهم از مسیر جاده آسفالته پل‌دختر به خرم‌آباد که در سیل اخیر به‌شدت آسیب‌دیده و قطع شده بود، بازسازی شده و در رودخانه را به وضع سابق برگرداندیم.

این مسؤول یادآور شد: در حال مطالعه و تهیه اسناد مناقصه ۲۵ نقطه اضطراری و اولویت‌دار دیگر در حوزه رودخانه کشکان هستیم که با اختصاص اعتبارات مرحله دوم سیل با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن‌ها را شروع خواهیم کرد.