ضرورت انعقاد قرارداد با چین برای واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد ضرورت انعقاد قرارداد با چین برای واردات خودرو عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی خودرو در بازار طی هفته‌های اخیر، گفت: کاهش عرضه خودرو از یک‌سو و نزدیکی به شب عید از سوی دیگر منجر به افزایش قیمت چارچرخ‌ها شده است. […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ضرورت انعقاد قرارداد با چین برای واردات خودرو

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی خودرو در بازار طی هفته‌های اخیر، گفت: کاهش عرضه خودرو از یکسو و نزدیکی به شب عید از سوی دیگر منجر به افزایش قیمت چارچرخ‌ها شده است.

عبدا… رضیان در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با بیان اینکه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا باید به موضوع ساماندهی بازار خودرو ورود کرده و راهی برای بهبود وضعیت ارائه کنند، افزود: در شرایط کنونی که واردات خودرو ممنوع شده باید مکانیسمی‌ جایگزین برای پاسخ به تقاضای بازار پیش‌بینی شود.

وی اظهار کرد: باید با کشورهایی مانند چین برای تأمین خودروی مورد نیاز کشور قرارداد منعقد شود زیرا در دوره‌ای که واردات آزاد بود بخشی از نیاز بازار از طریق خودروهای وارداتی تأمین می‌شد در نتیجه عطش بازار کاهش می‌یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره واردات خودرو با ارز منشأ خارجی، اضافه کرد: اگرچه برخی مسؤولان با واردات خودرو از طریق ارز منشأ خارجی نیز مخالف هستند اما به نظر می‌رسد این راهکار بتواند تا حدودی نیاز بازار را تأمین کرده و از افزایش روزانه قیمت خودرو جلوگیری کند.

رضیان با بیان اینکه آقای همتی، رئیس کل بانک‌مرکزی با واردات خودرو با ارز منشأ خارجی مخالف است و باید دید استدلال ایشان برای این مخالفت چیست، ادامه داد: وزارت صنعت،معدن‌وتجارت باید جدی‌تر به موضوع ساماندهی بازار خودرو رسیدگی کرده و این موضوع را در جلسه سران قوا مطرح کند تا راهکاری برای آن اندیشیده شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: خودروسازان نمی‌توانند میزان تولید خود را افزایش دهند، تجربه دو سال اخیر نیز گواه این ادعاست.