نقش سازمان مدیریت در حوزه فنی مهندسی پررنگ نیست

نقش سازمان مدیریت در حوزه فنی مهندسی پررنگ نیست دبیر شورای فنی ‌و اجرایی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی کشور گفت: نقش سازمان مدیریت در حوزه فنی مهندسی پررنگ نیست. به گزارش مهر، حمید سفیدگر در نشست منطقه‌ای مدیران فنی‌و اجرایی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی که با حضور ۵ استان گلستان، مازندران، گیلان، خراسان‌شمالی و رضوی […]

نقش سازمان مدیریت در حوزه فنی مهندسی پررنگ نیست

دبیر شورای فنی ‌و اجرایی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی کشور گفت: نقش سازمان مدیریت در حوزه فنی مهندسی پررنگ نیست.

به گزارش مهر، حمید سفیدگر در نشست منطقه‌ای مدیران فنی‌و اجرایی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی که با حضور ۵ استان گلستان، مازندران، گیلان، خراسان‌شمالی و رضوی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۶ با ادغام سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی خیلی از موضوعات کم‌رنگ شد.

وی افزود: تفکر حاکم این است که مجموعه سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی هنوز نتوانسته نقش خود را پر رنگ کند و این در شان حوزه فنی ‌و مهندسی نیست.

مدیر نظام فنی ‌و اجرایی مازندران ادامه ‌داد: بعد از استقلال سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی و احیا آن در سال گذشته، مجدد نشست‌های تخصصی حوزه فنی ‌و اجرایی برگزار شد.

سفیدگر اضافه ‌کرد: در یک‌سال گذشته موضوعات متنوعی در همه مجموعه‌های معاونت فنی از جمله آیین‌نامه شورای فنی مطرح و تشکیلات و ساختار آن ایجاد شد.

دبیر شورای فنی و اجرایی سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی تصریح کرد: در این فاصله زمانی بعضی دستگاه‌ها ادغام شده و بعضی استقلال پیدا کردند از این‌رو باید وظایف شفاف‌تر مشخص می‌شد.

وی یادآور‌ شد: سال گذشته پیش‌نویس اولیه آیین‌نامه شورای فنی در نوشهر تهیه شد، هرچند نقطه نظرات و پیشنهادات استان‌ها مطرح شد اما فرصت دفاع برای استان‌ها فراهم نشد.

 

به گفته سفیدگر نشست‌های منطقه‌ای به منظور بحث در خصوص جزییات و فلسفه ارایه پیشنهادات و جمع‌بندی نهایی در حال برگزاری است و با تصویب آیین‌نامه شورای فنی این آیین‌نامه پایه و اساس حرکت‌های فنی‌ و مهندسی کشور خواهد بود.