ارتباط به تعویق انداختن کار‌ها و بروز بی‌خوابی

ارتباط به تعویق انداختن کار‌ها و بروز بی‌خوابی  به گفته محققان، افرادی که عادت دارند کارهای خود را به تعویق بیندازند بیش‌تر با مشکل بی‌خوابی مواجه هستند. به گزارش مهر، به گفته محققان، به نظر می‌رسد ارتباط بین به تأخیر انداختن کار‌ها و مشکل به خواب رفتن به‌واسطه نگرانی افراد در مورد وظایف و کارهای […]

ارتباط به تعویق انداختن کار‌ها و بروز بی‌خوابی

 به گفته محققان، افرادی که عادت دارند کارهای خود را به تعویق بیندازند بیش‌تر با مشکل بی‌خوابی مواجه هستند.

به گزارش مهر، به گفته محققان، به نظر می‌رسد ارتباط بین به تأخیر انداختن کار‌ها و مشکل به خواب رفتن به‌واسطه نگرانی افراد در مورد وظایف و کارهای که می‌خواستند قبل از به رختخواب رفتن انجام دهند، قابل توضیح باشد.

ایلانا هیرستون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: افرادی که کارهایشان را به تعویق می‌اندازند، معمولاً به هنگام خواب به یاد کارهایی که باید انجام می‌دادند می‌افتند و در نتیجه دچار بی‌خوابی می‌شوند.

در این مطالعه از حدود ۶۰۰ نفر نظرسنجی آنلاین به عمل آمد و از آن‌ها خواسته شد پرسش‌نامه‌ای را پرکنند که در آن تمایل آن‌ها درمورد به تعویق انداختن وظایف و امور فردی‌شان، در کنار مشکلات خواب و حالات احساسی و فکری‌شان بررسی شد. محققان دریافتند مشکل خوابیدن می‌تواند پیامد به تأخیر انداختن کار‌ها باشد.

نکته قابل توجه دیگری که محققان در پژوهش‌های خود به آن دست یافتند این بود که به‌طور کلی افرادی که صبح زود از خواب بیدار شده و شب‌ها زود می‌خوابند، افراد منضبط‌تری بوده و در انجام کارهای خود دقت بیش‌تری دارند. این افراد همچنین نسبت به سایر افراد خواب راحت‌تری داشته و اختلالات خواب در آن‌ها بسیار کم‌تر مشاهده می‌شود.

 

پژوهشگران در نتیجه این مطالعات همچنین اعلام کردند افرادی که شب‌ها تا نیمه‌شب بیدار بوده و صبح‌ها تا نزدیک ظهر خواب هستند، در انجام کار‌ها و وظایف خود بیش‌تر کوتاهی و اهمال کرده و کارهای خود را بیش‌تر به تعویق می‌اندازند.