دلالان در بازار خودرو عرض‌اندام می‌کنند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس دلالان در بازار خودرو عرض‌اندام می‌کنند عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌گفت: با توجه به اختلاف قیمتی که بین کارخانه و بازار وجود دارد تقاضا‌ها، کاذب و ناشی از واسطه‌گری بوده و دلالان برای کسب سود بیشتر قیمت‌ها را مهندسی می‌کنند. عبدا… رضیان […]

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس

دلالان در بازار خودرو عرض‌اندام می‌کنند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌گفت: با توجه به اختلاف قیمتی که بین کارخانه و بازار وجود دارد تقاضا‌ها، کاذب و ناشی از واسطه‌گری بوده و دلالان برای کسب سود بیشتر قیمت‌ها را مهندسی می‌کنند.

عبدا… رضیان در گفت‌وگو با خبرخودرو، افزود: خودروسازان تولید را افزایش داده و متناسب با تولید خود به عرضه پرداخته‌اند اما در این شرایط و در حالی‌که قیمت خودرو در بازار بالاتر از قیمت کارخانه است تقاضای کاذب شکل می‌گیرد و عرضه نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای کاذب باشد، در این راستا باید مسأله اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار حل شود تا تقاضای کاذب از میان برداشته شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ‌افزود: در این زمینه شورای اقتصادی سران قوا باید یک تصمیم جدی اتخاذ کند. خودروسازان چگونه می‌توانند با تقاضای کاذب مقابله کنند؟

رضیان گفت: با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی و با وجود تمام محدودیت‌های بینالمللی، خودروسازان تولید را افزایش دادند. ما از وضعیت تولید خودروسازان راضی هستیم و از آنان تشکر می‌کنیم که توانستند بسیاری از قفل‌ها و گره‌ها را بگشایند و بسیاری از قطعات را داخلی‌سازی نمایند.

نماینده مردم قائمشهر، اظهار کرد: در شرایط تحریم اتفاقات خوبی در زمینه تولید خودرو رقم خورد اما همچنان باید تیراژ تولید را افزایش دهیم و یا تعداد شرکت‌ها را بیشتر کنیم تا فضا رقابتی شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌گفت: بازار خودرو در رکود مطلق به سر می‌برد و ممکن است این امر به دلیل قیمت بالا و توان خرید مردم باشد. هم‌اکنون قیمت خودروهای خارجی بسیار بالاست و قیمت خودروهای داخلی روزبه‌روز افزایش و قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد، از طرفی افزایش نرخ بنزین نیز در این موضوع تأثیرگذار بوده است.

رضیان افزود: در بازاری که اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار وجود دارد دلالان قیمت‌ها را مهندسی می‌کنند تا قیمت‌ها افزایش یابد و سود بیشتری کسب کنند؛ هم‌اکنون ابزار قیمتگذاری خودرو در اختیار دلالان است و فعلاً دلالان در بازار خودرو عرض‌اندام می‌کنند و این مسأله موجب پیچیدگی در بازار خودرو شده و مردم نسبت به این موضوعات انتقادات شدید دارند؛ باید بازار را اشباع و مشکلات را حل کنیم.