کوتاه از یورو۲۰۱۶

کوتاه از یورو۲۰۱۶ مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که چندی است در فرانسه آغاز شده، از شب گذشته وارد مرحله یک هشتم نهایی شد. در زیر آخرین اخبار از جام پانزدهم اروپا از نظرتان می‌گذرد. افشاگری سرمربی بلژیک درباره ستاره تیمش سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک دست به افشاگری بزرگی درباره ستاره خود در میانه […]

کوتاه از یورو۲۰۱۶

مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که چندی است در فرانسه آغاز شده، از شب گذشته وارد مرحله یک هشتم نهایی شد. در زیر آخرین اخبار از جام پانزدهم اروپا از نظرتان می‌گذرد.

افشاگری سرمربی بلژیک درباره ستاره تیمش

سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک دست به افشاگری بزرگی درباره ستاره خود در میانه میدان زد و اعتراف کرد که ناینگولان سیگاری است. به گزارش ایسنا و به نقل از اکیپ، راجا ناینگولان در فصلی که گذشت عملکرد درخشانی در رم داشت و مورد توجه تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا قرار گرفته است. او در یورو ۲۰۱۶ هم حضور دارد و در دیدار اخیر تیم ملی فوتبال بلژیک برابر سوئد، تک گل تیمش را به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر رساند و باعث شد تا بلژیک به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کند. مارک ویلموتس قبل از دیدار برابر مجارستان، دست به افشاگری بزرگی درباره ناینگولان زد که ممکن است آینده او را دستخوش تغییر قرار دهد. او گفت: این یک واقعیت است و باید بگویم که راجا سیگاری است و همه این را در ایتالیا و فرانسه به خوبی می‌دانند. ناینگولان بازیکن بی‌تجربه‌ای نیست و خود او می‌داند که سیگار کشیدن تا چه اندازه برای یک بازیکن ضرر دارد. ترجیح می‌دهم در زندگی او دخالت نکنم. تا زمانی که او در میدان خوب ظاهر شود مشکلی با سیگاری بودن او نخواهم داشت. ویلموتس درباره دیدار حساس برابر مجارستان هم گفت: بازی سختی پیش‌رو داریم. مجارستان ثابت کرده تیم خوبی است و می‌خواهد به شگفتی‌سازی خود ادامه بدهد ولی ما هم به شرایط خوبی رسیدیم و آماده رویارویی با هر تیمی هستیم.

نویر: دست‌کم گرفتن اسلواکی اشتباه است

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آلمان تأکید کرد به هیچ وجه نباید اسلواکی را دست‌کم گرفت. به گزارش آس، آلمان در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ فرانسه، امشب به مصاف اسکواکی می‌رود. مانوئل نویر درباره این بازی گفت: اگر اسلواکی را دست‌کم بگیریم، اشتباه کردیم. آن‌‌‌ها در مرحله گروهی نشان دادند شایسته حضور در مرحله یک هشتم هستند. هواداران آلمان باید نمایش ضعیف ما را برابر الجزایر در جام جهانی ۲۰۱۴ فراموش کنند. آن بازی، متفاوت بود. اکنون ما تیم بسیار بهتری هستیم. واضح است که پیروزی قاطع، وضعیتمان را بهتر می‌کند و قدرت مان را برای ادامه راه در یورو ۲۰۱۶ نشان می‌دهد. دروازه‌بان تیم ملی آلمان درمورد مارک همشیک، یکی از بهترین بازیکنان اسلواکی هم اظهار کرد: همه شوت‌های از راه دور او را می‌شناسند. گل‌های زیادی برای ناپولی به ثمر رسانده است اما در یورو، کمی عقب‌تر بازی می‌کند. هافبک‌هایمان باید خیلی مراقب باشند و تنها نباید روی یک بازیکن تمرکز کنند. آلمان در سه بازی، سه گل به ثمر رساند. نویر در این رابطه گفت: برای کسب نتیجه در اینجا حضور داریم اما می‌خواهیم در دفاع مطمئن کار کنیم و همزمان در خط حمله بازی کنیم. دروازه‌بان بایرن مونیخ در پایان درباره عملکرد دیگر دروازه‌بان‌های حاضر در یورو اظهار کرد: با وجود این‌که اشتباهاتی از همه آن‌‌‌ها سر زده است اما در مجموع عملکرد خوبی داشتند.

رونی: همه چیز برای قهرمانی انگلیس مهیاست

کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس بر این باور است که تیمش شایستگی قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ را دارد. تیم ملی فوتبال انگلیس بازیکنان سرشناس و خوبی در اختیار دارد و یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ به شمار می‌آید. انگلیس نتوانست در گروهی که تیم‌های ولز، روسیه و اسلواکی در آن قرار داشتند، به عنوان صدرنشین به دور بعد راه پیدا کند. این تیم با ۵ امتیاز و بعد از ولز به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کرد و باید در یک هشتم نهایی برابر ایسلند به میدان برود. وین رونی قبل از دیدار حساس برابر ایسلند تأکید کرد او و هم تیمی‌هایش تنها به قهرمانی در یورو فکر می‌کنند. او گفت: خوشبختانه تیم خوبی در اختیار داریم و با بازی‌هایی که از خود نشان دادیم، ثابت کردیم یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی هستیم. انگلیس به قرار گرفتن در بین ۱۶ و یا ۸ تیم فکر نمی‌کند. برای قهرمانی به فرانسه آمدیم و نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا به این رویا دست پیدا کنیم. نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشتیم و بر این باور هستم همه چیز برای قهرمان شدن ما مهیا است. ستاره شیاطین سرخ ادامه داد: اگر تا چند سال قبل به من می‌گفتند باید برابر اسپانیا و ایتالیا بازی کنید، کمی نگران می‌شدم چراکه فاصله ما با این دو تیم زیاد بود؛ اما اکنون می‌توانم بگویم نه تنها ترسی از رویارویی با این تیم‌‌‌ها ندارم، بلکه دوست دارم که با آن‌‌‌ها بازی کنیم چراکه به توانایی‌های تیم خود ایمان دارم. نه تنها انگلیس بلکه چند تیم دیگر مانند ولز هم فاصله خود را با تیم‌های بزرگ کم کردند. انگلیس کار سختی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. این تیم اگر می‌خواهد به فینال راه یابد، باید از مسیری عبور کند که در آن تیم‌های مدعی اسپانیا، فرانسه و ایتالیا قرار دارند.

دارمیان: بوفون دروازه‌بان بهتری از دخیا است

متئو‌دارمیان، مدافع تیم ملی ایتالیا و منچستریونایتد در مقایسه بوفون و دخیا، گلر تیم ملی ایتالیا را به گلر اسپانیایی ترجیح داد.‌ روز دوشنبه دو تیم ایتالیا و اسپانیا مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و دخیا و بوفون، روبه‌روی هم به میدان می‌روند. دارمیان که با هر دو هم تیمی است، بوفون را به دخیا ترجیح می‌دهد. او گفت: بازی کردن مقابل دیوید که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان است، بسیار لذت‌بخش است. البته گل زدن به او بسیار سخت است ولی ما هم دروازه‌بان خیلی خوبی داریم. بوفون و دخیا از بهترین دروازه بان‌های جهان هستند و شباهت‌هایی بین آن‌‌‌ها وجود دارد. ولی فکر می‌کنم جیانلوییجی بوفون بهترین دروازه بان تاریخ است. به عنوان یک مدافع، خیلی خوش شانسم که کنار او بازی می‌کنم.

هری‌کین: هاجسون من را برای کرنر زدن انتخاب کرد

هری‌کین، مهاجم تیم ملی انگلیس عنوان کرد که او از بین چندین بازیکن برای زدن ضربه کرنر انتخاب شده است. کین هنوز برای انگلیس در یورو ۲۰۱۶ موفق به گلزنی نشده است و در دیدار اول تیمش مقابل روسیه، زدن ضربات کرنر بر عهده ی او بود که ضربات ضعیف او از نقطه کرنر با انتقادات فراوانی همراه شد. او که فصل گذشته ۲۸ گل برای تاتنهام به ثمر رساند و بهترین گلزن لیگ شد، عنوان کرد که هاجسون او را برای زدن ضربات کرنر انتخاب کرده است. او گفت: این چیزی بود که ما در بازی با ترکیه برای اولین بار امتحات کردیم. در آن زمان بازیکنان قد بلند زیادی در تیم بودند و آن‌‌‌ها سانترهای من را دیدند و خواستند من سانتر کنم. ما این کار را انجام دادیم و جواب می‌گرفتیم. من به حرف مربی گوش می‌کنم. اگر از من چیزی بخواهد آن را انجام می‌دهم. مربی از من می‌خواست ضربه کرنر بزنم و من هم می‌زدم. بازیکنان کمی در دنیا می‌توانند این کار را انجام دهند. ما همیشه روی زدن ضربات کاشته تمرین می‌کنیم. هیچ صحبتی درباره این موضوع تا پیش از بازی نشده بود. من خوشحال بودم که این وظیفه به من سپرده شده بود.