کاهش ۳۰ میلیون دلاری ارزبری در پی داخلی‌سازی ترمز عقب خودرو

کاهش ۳۰ میلیون دلاری ارزبری در پی داخلی‌سازی ترمز عقب خودرو عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از افتتاح خط ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی خبر داد و گفت: با داخلی‌سازی سیستم ترمز عقب که پیش از این صددرصد وارداتی بوده شاهد کاهش ارزبری سالیانه ٣٠ میلیون دلاری در صنعت خودرو خواهیم بود. […]

کاهش ۳۰ میلیون دلاری ارزبری در پی داخلی‌سازی ترمز عقب خودرو

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از افتتاح خط ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی خبر داد و گفت: با داخلی‌سازی سیستم ترمز عقب که پیش از این صددرصد وارداتی بوده شاهد کاهش ارزبری سالیانه ٣٠ میلیون دلاری در صنعت خودرو خواهیم بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مصطفی نکونظر امروز در مراسم افتتاح خط تولید ترمز عقب خودروهای دنا، رانا، پژو ELX که توسط یکی از شرکت‌های عضو هیأتمدیره سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو که به صورت ٩٥ درصد داخلی صورت گرفته است، اظهار کرد: ٩٥ درصد خریدها داخلی و تنها پنج درصد خارجی است. ضمن اینکه تلاش شده تا ساده‌ترین قطعات را نیز از داخل خریداری کنیم. برای اولین‌بار در ایران خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی تولید می‌شود که تحت لیسانس بوش آلمان فعال است.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، افزود: واردات این قطعات سالانه ۳۰ میلیون دلار ارزبری داشت و اکنون تولید آن‌ها آغاز شده و روزانه ۱۰۰۰ دستگاه در ظرفیت تولیدی آن گنجانده شده است. دانش فنی ۳۰ ساله در این حوزه وجود دارد که از آن برای طراحی و تولید محصول بهره گرفته‌ایم. تأکید ما بر روی داخلی‌سازی است و امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را فراهم آوریم.

وی همچنین از انجام مذاکره با شرکت بهمن و زامیاد برای تولید سیستم ترمز خبر داد و گفت: قابلیت تولید سه میلیون دستگاه سیستم ترمز را در سال دارا هستیم.

همچنین مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در حاشیه افتتاح خط تولید ترمز خودروهای سبک با بیان اینکه نتایج مثبت نهضت داخلی‌سازی باعث شده تا قطعه‌سازان دعا کنند که تحریم ادامه داشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل توجهی که به نهضت داخلی‌سازی صورت گرفته، برخی از نیروهای تعدیل شده در خطوط تولید صنعت قطعه‌سازی، مجدد به کار برگشته‌اند و تا پایان سال برخی شرکت‌ها حتی با افزایش نیرو و جذب افزایش جدید مواجه خواهند شد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، افزود: افتتاح پروژه‌های مرتبط با ترمز عقب خودروهای سبک، یکی از پروژه‌های میزهای خودکفایی قطعات خودرو است که بر این اساس هم ترمز عقب خودروهای سبک و بوستر رانا توسط تولیدکنندگان داخلی سازی شده است.

وی اضافه کرد: در بخش راه‌اندازی سایت ترمز عقب خودرو، سرمایه‌گذاری چند ۱۰میلیاردی انجام شده و تنها ۲۰ میلیون یورو در سه میز کالایی وزارت صنعت،معدن‌وتجارت، تأمین قطعات از داخل صورت گرفته و از ارزبری جلوگیری شده است.