حمایت از … تولیدکنندگان !

حمایت از … تولیدکنندگان !        اینکه هوشنگ‌خان (خودمان را می‌گوییم) دچار عارضه کم‌بینی و بدبینی شده است، چیز جدیدی نیست ولی اینکه نمی‌توانم عنوان پرطمطراق سازمانی را به طور کامل بخوانم و یک کلمه را به صورت بی‌رنگ و نامفهموم می‌بینم‌، نوعی عارضه جدید است که احتمالاً به همت و تلاش مسؤولان مربوطه سازمان […]

حمایت از … تولیدکنندگان !

       اینکه هوشنگ‌خان (خودمان را می‌گوییم) دچار عارضه کم‌بینی و بدبینی شده است، چیز جدیدی نیست ولی اینکه نمی‌توانم عنوان پرطمطراق سازمانی را به طور کامل بخوانم و یک کلمه را به صورت بی‌رنگ و نامفهموم می‌بینم‌، نوعی عارضه جدید است که احتمالاً به همت و تلاش مسؤولان مربوطه سازمان حمایت… و تولیدکنندگان مربوط می‌شود. حتی وقتی از حافظه کمک می‌گیرم و کلمه مصرف‌کنندگان را در عنوان این سازمان می‌نویسم، دست‌ها، خودبه‌خود چند نقطه را جایگزین می‌کند! ما که حکمتش را نفهمیدیم …

     شاید اساساً مطلب چیز دیگری است و اشکال از یک اشتباه لپی است! و از اول قرار بوده سازمانی تأسیس شود تا تولیدکنندگان مظلوم و قانونمند را در برابر مصرف‌کنندگان پرتوقع و ظالم مورد محافظت و حمایت قرار دهد ولی از قضای روزگار در ثبت و تصویب عنوان این سازمان، غلط تایپی رخ داد و هیچ کس هم متوجه آن نشد و بعد هم که کار از کار گذشته بود، مسؤولان مربوطه صواب را در آن دیدند که صدایش را در نیاورند چون با این اشتباه ساختاری پیش‌آمده جلو کلی حرف‌وحدیث و غر زدن خلق‌ا… و عارض شدن‌های بی‌مورد مصرف‌کنندگان گرفته می‌شد، حتی کلی دعاگو هم از همان اول کار برای سازمان پیدا می‌شد!

      البته هرگز این اشتباه پیش‌آمده باعث نشد که مسؤولان و مدیران از هدف خود حتی برای لحظه‌ای کوتاه بیایند و همواره و به هر صورت ممکن ششدانگ حواسشان به مصرف‌کننده همیشه متوقع بود که مبادا کوچک‌ترین حرکتی که باعث تهدید و رنجش و ثقل مزاج تولید‌کننده بشود، از ایشان سر بزند و هر حرکت و حرفی را ناوارد و نامربوط تشخیص داده و گزینه مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد را فعال می‌کردند!

     گوشت و لبنیات و خواروبار و خودرو و هرچیزی که فکر مبارک‌تان برسد توسط تولیدکننده و ایضاً فروشنده محترم دولاپهنا محاسبه و تقدیم خلق‌ا… شد و آن سازمان محترم به دلائل کاملاً علمی ‌و تخصصی که هیچ بنی‌بشری از آن سر در نمی‌آورد طی یک عملیات پیچیده شامل مراحل انکار، تکذیب، تحلیل، تهدید، خط‌ونشان، چشم‌غره و بالاخره تحمیل و تصویب، با سلام و صلوات تأیید و جزء حقوق مسلمه قلمداد کردند و خلق‌ا… را به تمکین و عدم تردید دعوت کرده و همچنان بر حفظ حقوق مصرف‌کنندگان که خط قرمز سازمان فخیمه می‌باشد، تأکید نمودند!

     حالا چند روزی است که قیمت‌ها به دلایلی که یکی از آنها عدم قدرت خرید مردم بینواست همچین بفهمی‌نفهمی‌ و دور از چشم عزیزان سازمان، روبه نقصان گذاشته بود که متأسفانه با خبردار شدن این مدیران متعهد و مسؤولیت‌شناس، فی‌الفور پروسه آزادسازی صادرات (یحتمل همراه با پاداش صادراتی) و خرید تضمینی (به گونه‌ای که فقط کباب بسوزد!) در دستور کار قرار گرفت و همراهی وزارت فخیمه جهاد کشاورزی و سیمای ملی هم باعث دلگرمی ‌ایشان شد و قاطعانه موجبات شکست حرکت مرموز و کارشکنانه مردم، فراهم و اجازه افتادن ریالی از قامت باوقار قیمت‌ها داده نشد !

 خبرها حاکی از بازگشت شور و شادی و ایضاً پایکوبی به اردوگاه تولیدکننده و فروشنده و دلال و واسطه، می‌باشد، به‌نحوی که حتی امیدها برای صعود دوباره قیمت‌ها زنده شده و لبخند رضایت مسؤولان سازمان یاد شده حکایت از پیروزی دوباره و چند باره بر عناصر معلوم‌الحال، همواره طلبکار و همیشه در صحنه! دارد.

     
     
     

 

                                                                                                هوشنگ خان

 

،