نقشه‌برداري از رودخانه هيرمند مرزي آغاز شد

نقشه‌برداري از رودخانه هيرمند مرزي آغاز شد مديرکل دفتر رودخانه‌هاي مرزي و منابع آب مشترک وزارت نيرو و معاون کميسار آب هيرمند، از مشارکت ایران و افغانستان در نقشه‌برداري از رودخانه هيرمند مرزي پس از گذشت ۴۷ سال از معاهده ۱۳۵۱ هيرمند خبر داد. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از  وزارت نیرو ، عيسي بزرگ‌زاده دراین […]

نقشه‌برداري از رودخانه هيرمند مرزي آغاز شد

مديرکل دفتر رودخانه‌هاي مرزي و منابع آب مشترک وزارت نيرو و معاون کميسار آب هيرمند، از مشارکت ایران و افغانستان در نقشه‌برداري از رودخانه هيرمند مرزي پس از گذشت ۴۷ سال از معاهده ۱۳۵۱ هيرمند خبر داد.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از  وزارت نیرو ، عيسي بزرگ‌زاده دراین باره افزود: به دنبال برگزاري بيست‌ويكمين اجلاس کميته مشترک كميساران آب هيرمند در سال‌جاري، معاونان کميساران آب دو کشور در شهر زابل درخصوص نقشه‌برداري مشترک از رودخانه هيرمند مرزي براي تعيين محل‌هاي تحويل حقابه جانب ايران، توافق کردند.

وی اين اقدام را که براي اولين بار از زمان معاهده ۱۳۵۱ هيرمند به وقوع پيوسته است، نقطه عطفي در كار كميساران آب هيرمند ايران و افغانستان دانست و اظهار کرد: براساس این توافق، تهيه نقشه‌هاي مورد نياز براي شبيه‌سازي هيدروليكي رودخانه، طراحي و اجراي سازه‌هاي آب‌گير و اندازه‌گيري در مرز مشترك دو كشور هدف‌گذاري شده است تا اطمينان از دريافت حقابه جانب ايران به‌طور دقيق حاصل گردد.

مديرکل دفتر رودخانه‌هاي مرزي و منابع آب مشترک وزارت نيرو و معاون کميسار آب هيرمند طرف ایرانی افزود: در حال‌حاضر هیأت‌هاي فني و نقشه‌برداران دو کشور در شهرهاي زابل ايران و زرنج افغانستان مستقر شده و عمليات نقشه‌برداري را آغاز کرده‌اند.

سلطان محمود محمودي، مشاور ارشد وزارت انرژي و آب افغانستان و معاون کميسار هيرمند طرف افغان نیز با ابراز خرسندي از برداشتن گام‌هاي مهم براي تطبيق و پياده‌سازي دقيق معاهده ۱۳۵۱ هيرمند گفت: دولت افغانستان خود را متعهد دانسته حقابه جمهوري اسلامي ايران را تحت هر شرايطي تأمين کند.

وي بر گسترش روابط و همکاري‌هاي آبي دو کشور مبتني بر ايجاد سبد مشترک منافع تأکيد کرد.