تولید مناطق نفتخیز جنوب از مرز ٢,٩ میلیون بشکه گذشت

تشریح سیر افزایش تولید نفت تولید مناطق نفتخیز جنوب از مرز ٢,٩ میلیون بشکه گذشت تولید کنونی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دو میلیون و ٩٢٠ هزار بشکه در روز و معادل ٨٠ درصد از کل تولید نفت خام کشور است. سیدعبدا… موسوی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به تشریح سیر روند […]

تشریح سیر افزایش تولید نفت

تولید مناطق نفتخیز جنوب از مرز ٢,٩ میلیون بشکه گذشت

تولید کنونی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دو میلیون و ٩٢٠ هزار بشکه در روز و معادل ٨٠ درصد از کل تولید نفت خام کشور است.

سیدعبدا… موسوی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به تشریح سیر روند تولید نفت خام در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: تولید نفت خام شرکت ملی مناطق نفتخیز معادل پیش از تحریم‌ها که حدود ۳ میلیون بشکه بود، شده است.

به گزارش شانا، وی افزود: امروز نیز در مقطع کوتاهی پس از لغو تحریم‌ها به این میزان تولید نزدیک شده‌ایم. برنامه افزایشی تولید نیز در دستور کار قرار دارد که باید مقدمات آن فراهم شود.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دلیل دستیابی مناطق نفتخیز جنوب را به حد نصاب تولید پیش از تحریم‌ها اقدامات حساب شده مهندسی و برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های متعدد در زمینه نگهداری و تعمیرات اساسی تأسیسات و خطوط لوله دانست.

عضو هیأت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تشریح اقدام‌های صورت گرفته طی چند سال اخیر و در دوره تحریم، به انجام حدود ١٩ هزار اقدام مهندسی درون چاهی، بهینه‌سازی تولید بر روی بیش از ٣٠٠ حلقه چاه، انجام عملیات مشبک‌کاری و اقدام‌های ترمیمی روی بیش از ٢٠٠ حلقه چاه، انجام بیش از ٦٥٠ مورد اصلاحیه‌های فرایندی، ٣٨٠٠ مورد تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی کارخانه‌ها و تعمیرات اساسی حدود ٢٩٠ دستگاه از ماشین‌آلات‌دوار اشاره کرد و افزود: با توجه به این اقدامات در دوره تحریم بود که توانستیم میزان تولید را در کوتاه‌ترین زمان به شرایط قبل از آن برگردانیم.

وی در بیان سیر افزایش تولید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توضیح داد: در ایامی که مذاکرات در حال نهایی شدن بود، برنامه ما این بود که به تولید نفت پیش از تحریم‌ها که حدود سه میلیون بشکه در روز بود، برسیم. سیاست وزارت نفت نیز مبتنی بر بازگرداندن سهم ایران از بازار نفت و کسب جایگاه خود در پیش از دوره تحریم بود؛ براین اساس، به ما ابلاغ شد که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تا ١٢ مردادماه امسال باید به سقف تولید پیش از تحریم برسد.

موسوی افزود: از اسفندماه ١٣٩٤ دیگر کارهای تعمیرات اساسی برای رسیدن به این هدف سرعت بیش‌تری گرفت، اما یک هفته پس از آن اعلام شد که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب باید به سرعت به سقف تولید دو میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه در روز برسد که برای دستیابی به این مهم تعمیرات اساسی بخشی از تأسیسات که آغاز شده بود، متوقف و اجرای بخش دیگری را سرعت مضاعفی بخشیدیم تا تاسیسات و تجهیزات فرآورشی در موعد مقرر آماده قرار گرفتن در مدار تولید باشند.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توضیح داد: با مدیریت منسجم و اقدامات گسترده، چاه‌های نفتی به مدار تولید بازگشتند و دو هفته قبل از ضرب‌الاجل وزارتخانه، به مقدار تولید تعیین شده یعنی دو میلیون و ٩٠٥ هزار بشکه در روز دست یافتیم.

 

وی درباره میزان تحقق برنامه تولید در ۳ ماه نخست سال ١٣٩٥ اعلام کرد: تقریباً صددرصد برنامه تولید محقق شده است.