الزام دولت به اثرگذاری در بخش سرمایه‌‌گذاری‌ اولیه

الزام دولت به اثرگذاری در بخش سرمایه‌‌گذاری‌ اولیه قائم مقام و معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به نقش مثبت انرژی‌های تجدیدپذیر بر محیط‌زیست و ضرورت کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی گفت: جهت توسعه تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، دولت باید در بخش سرمایه‌‌گذاری‌های اولیه اثرگذار عمل کند. بهمن ‌ا…‌‌مرادی […]

الزام دولت به اثرگذاری در بخش سرمایه‌‌گذاری‌ اولیه

قائم مقام و معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به نقش مثبت انرژی‌های تجدیدپذیر بر محیط‌زیست و ضرورت کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی گفت: جهت توسعه تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، دولت باید در بخش سرمایه‌‌گذاری‌های اولیه اثرگذار عمل کند.

بهمن ‌ا…‌‌مرادی در گفت‌وگو با ‌صما با بیان این‌که سرمایه‌گذاری‌های اولیه تا حدی هزینه‌بر است و اگر دولت بتواند تسهیلاتی را در این زمینه برای متقاضیان و مشترکین فراهم کند می‌تواند مفید باشد، اظهارکرد: اگر چشم‌اندازی که دولت برای این منظور تعریف می‌کند، واقعاً در راستای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی کمک کننده و اثرگذار باشد، در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده بتوانیم از انرژی‌های تجدیدپذیر بیش‌تر استفاده کنیم.

وی با اشاره به تأثیرات بسیار مثبت انرژی‌های نو و پاک بر کاهش مسایل محیطی و زیست‌محیطی تصریح‌کرد: بخش اعظمی از انرژی‌هایی که ما اکنون استفاده می‌کنیم، شامل سوخت‌های فسیلی و مخرب هستند که با توجه به این مسأله از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شده تا در آینده بتوانیم در بخش انرژی‌های نو با سرمایه‌گذاری گسترده، از انرژی‌های نو شامل انرژی‌های بادی، خورشیدی و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر، بیش‌تر بهره‌برداری کنیم.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در عین حال در زمینه راهکارهای پیشنهادی برای ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی گفت: طبیعی است که اجرای یک طرح برای بار نخست در کشور، نیازمند فرهنگ‌سازی و فراهم کردن بسترهای لازم برای این منظور است که باید ابتدا این شرایط مهیا شود.

وی همچنین با اشاره به منافع ملی رعایت هر چه کم‌تر انرژی‌های فسیلی در ساختمان‌ها تأکید‌کرد: مردم اگر بدانند که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، چه اندازه برای حفظ منافع خود آن‌‌ها و حفظ ‌محیط‌زیست و منافع ملی بیش‌تر است، به‌طور قطع از تولید و کاربرد انرژی‌های نو استقبال می‌کنند.

ا…‌‌مرادی یادآور‌شد: وظیفه همه نهادهای متولی در این بخش این است که این آگاهی و اطلاع‌رسانی را به مردم بدهیم که اگر از انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی استفاده کنند هرچند هزینه اولیه آن بیش‌تر است، اما در آینده اثرات و نتایج آن از نظر اقتصادی بسیار به نفع آ‌ن‌‌ها خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اجرای برچسب انرژی در ساختمان‌ها و کالاهای ساختمانی گفت: مهم‌ترین مزیت نصب برچسب انرژی بر روی کالا‌ها و تجهیزاتی که مردم استفاده می‌کنند، این است که ما بتوانیم با انرژی کم‌تر راندمان بیش‌تری را به دست بیاوریم.

ا…‌مرادی با بیان این‌که در حال حاضر هزینه‌های اولیه‌ای که برای ساخت نیروگاه‌ها صرف می‌شود، بسیار بالا است، اظهار‌داشت: برای نمونه سرمایه‌ لازم برای ایجاد یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی، با نرخ‌های امروز بالغ بر ۳۰۰ میلیارد است که آن هم در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: در حالی که اگر بتوانیم از تجهیزات دارای برچسب انرژی که انرژی کم‌تری را مصرف می‌کنند استفاده کنیم، عملاً مثل این است که نیروگاه کم‌تری را هزینه می‌کنیم.

 

وی خاطر‌نشان‌کرد: استفاده از کالاهای دارای برچسب‌ انرژی و راندمان بالا به نفع مملکت است و در حقیقت مردم با مصرف انرژی کم‌تر ضمن کمک به حفظ منافع ملی کشور، هزینه کم‌تری متقبل می‌شوند.