نیاز کلانشهرها به یکهزار جایگاه جدید «سی.ان.جی» رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان سیانجی و صنایع وابسته گفت: پنج سال آینده تعداد خودروهای دوگانهسوز افزایش پیدا میکند و لازم است تا یکهزار جایگاه سیانجی جدید در کلانشهرها احداث شود که سهم تهران ۱۲۰ جایگاه است. به گزارش ایرنا، اردشیر دادرس با بیان اینکه انجمن صنفی […]
نیاز کلانشهرها به یکهزار جایگاه جدید «سی.ان.جی»
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان سیانجی و صنایع وابسته گفت: پنج سال آینده تعداد خودروهای دوگانهسوز افزایش پیدا میکند و لازم است تا یکهزار جایگاه سیانجی جدید در کلانشهرها احداث شود که سهم تهران ۱۲۰ جایگاه است.
به گزارش ایرنا، اردشیر دادرس با بیان اینکه انجمن صنفی سیانجی پیشنهاد و بسته حمایتی برای افزایش تعداد جایگاههای سیانجی را به شورای گفتوگوی دولت و بخشخصوصی داده، افزود: تلاش میشود تا به تناسب افزایش خودروها، جایگاههای سیانجی نیز توسعه یابد، تا شاهد ایجاد صفهای چند کیلومتری نباشیم.
وی افزود: براساس آمایشی که در کلانشهرهای کشور انجام شده، نیاز به ۸۰۰ تا یکهزار جایگاه جدید در پنج سال آینده وجود دارد که در برنامه نصب، احداث و بهرهبرداری قرارگیرد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان سیانجی و صنایع وابسته پیرامون مشکل کمبود جایگاههای سیانجی در تهران و به ویژه مناطق شمالی این شهر به دلیل گرانی زمین توضیح داد: ضرورت دارد تا شهرداری و سازمان ملی زمین و مسکن در این زمینه کمک و قطعات زیادی زمین را جانمایی کنند و این موضوع باید در طرح جامع تهران خدمات ضروری در نظر گرفته شود.
وی نیاز تهران به جایگاههای جدید تا پنج سال آینده را ۱۰۰ تا ۱۲۰ جایگاه عنوان کرد و افزود: میانگین در هر منطقه شهری، به پنج جایگاه جدید نیاز است و با ساخت و راهاندازی یکهزار جایگاه جدید در کلانشهرهای کشور، ظرفیت جایگاههای سیانجی، ۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کرده و از ۴۰ میلیون مترمکعب به ۵۰ میلیون مترمکعب میرسد.
براساس مصوبه شورای اقتصاد، قرار است یکمیلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی شامل وانتبارها، ونها و تاکسیها با وام بلاعوض دوگانهسوز شوند، همچنین مذاکراتی برای اعطای وام به خودروهای شخصی برای گازسوزسازی در جریان است.
با توجه به این اقدامات به نظر میرسد، مصرف سیانجی، رشدی ۱۰ میلیون مترمکعبی را در سالهای آینده به ثبت خواهد رساند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.