بهره‌برداری آزمایشی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد آغاز شد

با حضور فرماندار و نماینده مجلس بهره‌برداری آزمایشی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد آغاز شد بهره‌برداری آزمایشی از نیم مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد با حضور فرماندار و نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی آغاز شد. به گزارش مناقصه مزایده، غلامرضا رضایی‌فر، مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان البرز در مراسم بهره‌برداری آزمایشی […]

با حضور فرماندار و نماینده مجلس

بهره‌برداری آزمایشی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد آغاز شد

بهره‌برداری آزمایشی از نیم مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد با حضور فرماندار و نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش مناقصه مزایده، غلامرضا رضایی‌فر، مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان البرز در مراسم بهره‌برداری آزمایشی از این تصفیه‌خانه، اظهار داشت: زیرساخت‌های اصلی بخش آب و فاضلاب شهر جدید تا قبل از تحویل و واگذاری به آبفای استان، پیش‌بینی و ایجاد نشده بود و پس از سپردن مسؤولیت تأمین و توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب این شهر به آبفا، در بخش تأمین آب گام‌های مؤثر و بزرگی برداشته شد و درحوزه جمع‌آوری فاضلاب هم از سال ۱۳۹۰ ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب آغاز شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت کامل این تصفیه‌خانه را ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: مشکلات بسیاری برای تأمین اعتبار لازم وجود داشت؛ اما با فشار بر منابع داخلی شرکت، تا حدی مشکلات مرتفع و با صرف اعتباری بالغ بر۱۵۰ میلیارد ریال بخش مایع و اصلی تصفیه‌خانه به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شد.

رضایی‌فر تصریح کرد: در این مرحله ی آزمایشی فعلاً مرحله اصلی شامل ورود فاضلاب به تصفیه‌خانه و تصفیه آن انجام می‌شود ودرنظر است با تأمین منابع مالی مورد نیاز که حدود ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود، اجرای مراحل تکمیلی که شامل آبگیری و دفع لجن خواهد بود تا هفته دولت امسال، بهره‌برداری از پروژه کامل گروه شود.

وی درپایان بیان داشت: برای اجرا و تکمیل نیم مدول دوم تصفیه‌خانه ضروری است، مقدمات فروش و استفاده مجدد ازپساب خروجی در بخش‌های کشاورزی و صنعت صورت پذیرد تا علاوه براستفاده پساب تولیدی بجای آب شرب که دربخش کشاورزی و فضای سبز در حجم بالایی مصرف می‌شود، منابع مالی حاصل از فروش پساپ هم برای تکمیل وساخت نیم مدول دوم فراهم شود.

پالیزگیر، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز در این مراسم گفت: با وجود مشکلات زیادی که در تأمین اعتبار مورد نیاز برای ساخت تصفیه‌خانه وجود داشت، ما مجبور به انتقال فشارهای اجتماعی به آبفا بودیم تا به هر نحوی که ممکن است ساخت تصفیه‌خانه را به سرانجام برساند که خوشبختانه با تلاش و همت مضاعف آبفای البرز در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، وضعیت اسفناک دفع فاضلاب در شهر جدید ساماندهی شد وهم اکنون با راه‌اندازی آزمایشی تصفیه‌خانه، فاضلاب خامی که عامل آلودگی محیط‌زیست بود و برای مصارف کشاورزی هم به مصرف می‌رسید و سلامتی و تندرستی شهروندان را تهدید می‌کرد، جمع‌آوری شده و پساب خروجی تصفیه‌خانه که با رعایت استاندارد‌های زیست‌محیطی تولید می‌شود در بخش‌های فضای سبز، کشاورزی و صنعت استفاده خواهد شد. امیدوارم با رفع مشکلات در زمان کوتاهی شاهد بهره‌برداری نهایی از این تصفیه‌خانه باشیم.

خاطرنشان می‌شود در آیین بهره‌برداری آزمایشی از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد، دکتر بهمنی، نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، اخلاقی، معاون فنی و عمرانی فرمانداری ساوجبلاغ، نیک‌کار، رییس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ و  بزرگزاده، شهردار شهر جدید هشتگرد نیز حضور داشتند.