معاون وزیر راه و شهرسازی قطع درختان ولیعصر کجسلیقگی بود معاون وزیر راه و شهرسازی قطع درختان کهنسال خیابان ولیعصر(عج) توسط شهرداری را نوعی کجسلیقگی دانست و آن را با قطع ۳ هزار کاج بزرگراه همت مقایسه کرد. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی اظهار کرد: در بحث قطع درختان خیابان ولیعصر(عج)، برخی میگویند که درختان […]
معاون وزیر راه و شهرسازی
قطع درختان ولیعصر کجسلیقگی بود
معاون وزیر راه و شهرسازی قطع درختان کهنسال خیابان ولیعصر(عج) توسط شهرداری را نوعی کجسلیقگی دانست و آن را با قطع ۳ هزار کاج بزرگراه همت مقایسه کرد.
به گزارش ایسنا، پیروز حناچی اظهار کرد: در بحث قطع درختان خیابان ولیعصر(عج)، برخی میگویند که درختان پوسیده بوده و در معرض سقوط قرار داشته است ولی من فکر میکنم در این خصوص کجسلیقگی صورت گرفت.
وی افزود: اقناع افکار عمومی موضوع بسیار مهمی است و مدیریت شهری باید توجه بیشتری به این موضوع نشان دهد. فرض کنیم مجبور بودند درختان را قطع کنند، باید اطلاعرسانی میکردند و فضای بحث و گفتوگو نسبت به این موضوع ایجاد میکردند؛ زیرا اینها مسایلی است که مردم به لحاظ اجتماعی نسبت به آن حساسند.
حناچی با طرح این سؤال که آیا نمیشد درختان را مهار کرد؟ افزود: در خیلی از کشورهای جهان درختان را با سیم بوکسل مهار میکنند و نهایت تلاش را برای حفظ آن صورت میدهند. درختی که بعد از ۶۰-۷۰ سال به قطر مناسبی رسیده نباید به این سادگی بریده شود. درست است که پوسیدگی درخت خطرناک است اما اگر هیچ راهی وجود نداشت و افکار عمومی اقناع شدند، بریدن باید آخرین مرحله باشد.
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر تهران ۱۰ ارزش ویژه واجد حفاظت داشته باشد یکی از آنها خیابان ولیعصر(عج) است که باید نهایت تلاش را برای حفظ آن انجام دهیم. در طول مسیر این خیابان از راهآهن تا تجریش حدود ۱۸ هزار چنار وجود دارد.
وی ادامه داد: خیابان ولیعصر یکی از جاذبههای شهر تهران است و طرحهای موضعی برای حفظ و صیانت از ارزشهای آن تهیه شده و به تناسب ثبت ملی آن ضوابطی برای دو طرف خیابان ارایه شده است.
حناچی با بیان اینکه یکی از انتظارات ما از نظام مدیریت شهری حفظ ارزشهای شهر است، گفت: قبلاً هم سابقه داشت که در روزهای عاشورا – تاسوعا در ادامه همت یک روزه ۳ هزار کاج را قطع کردند. اگر اتوبان همت قطعاً باید ساخته میشده، ابتدا باید ۳ هزار کاج در جایی دیگر میکاشتند و در این مورد اطلاعرسانی میکردند. البته ممکن است این کار صورت گرفته باشد اما چون به افکار عمومی توجه نشد، شهرداری فقط بار منفی این مسأله را به دوش کشید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.