برای نفت ۸۰ دلاری آماده شوید

اویل پرایس آمریکا برای نفت ۸۰ دلاری آماده شوید پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا، براساس پیش‌بینی شرکت هلدینگ خدمات مالی «ریموند جیمز و همکاران» این کشور، گزارش داد برای نفت ۸۰ دلاری آماده شوید. به گزارش ایرنا، پایگاه خبری اویل پرایس در تارنمای خود نوشت، تا کنون فقط بخشی از کاهش قیمت نفت که از […]

اویل پرایس آمریکا

برای نفت ۸۰ دلاری آماده شوید

پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا، براساس پیش‌بینی شرکت هلدینگ خدمات مالی «ریموند جیمز و همکاران» این کشور، گزارش داد برای نفت ۸۰ دلاری آماده شوید.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری اویل پرایس در تارنمای خود نوشت، تا کنون فقط بخشی از کاهش قیمت نفت که از خرداد ماه سال ۲۰۱۴ آغاز شد، جبران شده است، اما به تازگی شماری از تحلیلگران به افزایش قیمت نفت به سطوح بالاتر امیدوار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، قیمت‌های نفت در ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۹۳) به دلیل افزایش چشمگیر تولید نفت در آمریکا شروع به تنزل کرد به‌طوری که بهای نفت برنت دریای شمال از ژوئن ۲۰۱۴ تا اواسط ژانویه ۲۰۱۵ (بهمن ۹۳) بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت و از بالای ۱۱۵ دلار به حدود ۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

سپس، به دلیل کاهش حفاری‌های جدید در آمریکا از شتاب کاهش قیمت‌ها تا حدودی کاسته شد.

این پایگاه خبری ادامه داد، شرکت ریموند جیمز با پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به ۸۰ دلار در هر بشکه در اواخر سال ۲۰۱۶، می‌گوید: در چند ماه گذشته ما حتی اطمینان بیش‌تری پیدا کرده‌ایم که کاهش عرضه جهانی و نوسانات تقاضای نفت از سطوح بسیار بالاتر قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ پشتیبانی می‌کند.

ریموند جیمز اعلام کرد، ما بر این باوریم که قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدیت به‌طور میانگین حدود ۳۰ دلار در هر بشکه بیش از سطوح فعلی خواهد بود.

بنا به اعلام اویل پرایس، تحلیلگران ریموندجیمز، چند عامل را در افزایش قیمت نفت در ۶ تا ۱۸ ماه آینده مؤثر می‌دانند.

نخست؛ آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند تا پایان سال ۲۰۱۶ احتمال ایجاد اختلال در عرضه نفت وجود دارد. به گفته آنان، در حالی که کانادا و نیجریه به‌زودی خود را برای افزایش تولید آماده خواهند کرد، در ونزوئلا با توجه به گسترش آشوب‌های مربوط به وضعیت بد اقتصادی مردم، اوضاع رو به وخامت پیش می‌رود و در لیبی نیز جنگ داخلی با قدرت ادامه دارد.

این تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، این مسایل در کوتاه مدت می‌تواند اختلالات قابل توجهی در عرضه نفت به‌وجود آورد که هر گونه افزایش تولید نفت را در سایر کشور‌ها خنثی خواهد کرد.

دوم؛ در حالی که دریای شمال، روسیه، ایران و کویت همگی درصدد افزایش تولید در ۱۲ ماه آینده هستند، ریموند جیمز به دلیل نگرانی‌های ساختاری در چین، مکزیک، آنگولا و کلمبیا، کاهش تولید را پیش‌بینی می‌کند که باد موافق برای افزایش قیمت نفت است.

در چین که پس از آمریکا، بزرگ‌‌ترین مصرف کننده نفت است، کاهش نرخ رشد اقتصادی، کاهش مصرف نفت را در پی داشته است.

 

و بالاخره، ریموند جیمز پیش‌بینی می‌کند، چالش‌های مهمی در آمریکا به دلیل کمبود کارگر و تجهیزات در حال افزایش است. همزمان با اینکه کاهش رونق بخش مسکن به عرضه قبل از رکود زنجیره‌های تولید در بخش ساختمان‌های مسکونی صدمه زد، بسیاری از کارگران ساختمانی شغل خود را عوض کردند، اتفاقی که احتمال دارد برای بخش نفت آمریکا نیز بیفتد.