نرخ برنج ایرانی باید همسو با قدرت خرید مردم جامعه باشد

نرخ برنج ایرانی باید همسو با قدرت خرید مردم جامعه باشد نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که برخی افراد در روستا با یارانه روزگار می‌گذرانند، گفت: نرخ برنج ایرانی باید همسو با قدرت خرید مردم کشور باشد اما باید هزینه تولید نیز کاهش یابد تا کشاورز متضرر نشود. به […]

نرخ برنج ایرانی باید همسو با قدرت خرید مردم جامعه باشد

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که برخی افراد در روستا با یارانه روزگار می‌گذرانند، گفت: نرخ برنج ایرانی باید همسو با قدرت خرید مردم کشور باشد اما باید هزینه تولید نیز کاهش یابد تا کشاورز متضرر نشود.

به گزارش خانه ملت، نظر افضلی درباره نرخ برنج ایرانی گفت: برای افزایش تولید برنج ما باید با توجه به هزینه تولید و منابع مصرفی آبی برنامه‌ریزی مدون کنیم تا برنج کاران محصول را با نرخ کم تولید کنند تا علاوه بر مصرف کننده، کشاورز نیز در نرخ گذاری برنج متضرر نشود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سود واقعی برنج نصیب دلال می‌شود، تصریح کرد: کشاورز این قشر زحمتکش که با تلاش فراوان به کاشت، داشت و برداشت محصول می‌پردازد، متأسفانه نمی‌تواند سود عادلانه‌ای در این راستا کسب کند.

 وی با بیان این‌که برخی افراد در روستا متأسفانه تنها با یارانه زندگی را می‌گذارنند، یادآور شد: بدیهی است با توجه به شرایط اقتصادی در برخی مناطق باید نرخ کالاهایی همچون برنج به نوعی تعیین شود که مردم توانایی خرید برنج داخلی را داشته باشند و از طرفی دیگر هزینه‌های تولید باید پایین باشد تا کشاورز نیز در این راستا سود مناسبی کسب کند.

افضلی، یادآور شد: اگر بتوانیم با افزایش سطح زیرکشت جوابگویی مصرف داخلی برنج باشیم، نیازی به واردات برنج خارجی نیست و این درحالی است که در تلاطم نرخ برنج کشاورز و تولیدکننده دستی درکار ندارد، بلکه دلالان در این راستا حرکت می‌کند.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این‌که سطح زیرکشت برنج باید افزایش یابد، تصریح کرد: نرخ برنج ایرانی باید بر طبق قدرت خرید مردم تعیین شود و در این راستا هزینه تولید برای برنجکار ایرانی نیز باید کاهش باید.