قرارداد پگاه گلپایگان با کشور روسیه برای صادرات شیر منعقد شد

قرارداد پگاه گلپایگان با کشور روسیه برای صادرات شیر منعقد شد نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان این‌که قراردادی میان پگاه گلپایگان با کشور روسیه برای صادرات شیر و مواد لبنی منعقد شد، گفت: صادرات شیر می‌تواند بر اقتصاد دامداری تأثیر به‌سزایی داشته باشد. علی بختیار در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره […]

قرارداد پگاه گلپایگان با کشور روسیه برای صادرات شیر منعقد شد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان این‌که قراردادی میان پگاه گلپایگان با کشور روسیه برای صادرات شیر و مواد لبنی منعقد شد، گفت: صادرات شیر می‌تواند بر اقتصاد دامداری تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

علی بختیار در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره منعقد شدن قرارداد صادرات شیر به روسیه، گفت: قراردادی میان پگاه گلپایگان با کشور روسیه برای صادرات شیر منعقد شده است و از همین رو این اولین قراردادی است که در میان ۴کارخانه اول کشور در جریان است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حدود سال ۱۳۳۵ شرکت زراعی گلپایگان درایران تأسیس شده است و این درحالی است که سد گلپایگان نیز در این مقطع تأسیس شده تا گلپایگان به یک دشت حاصلخیز تبدیل شود تا بتواند به قطب محصولات کشاورزی و دامداری تبدیل شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس، تصریح کرد: شهرک صنعتی سعیدآباد گلپایگان ظرفیت بسته‌بندی مناسبی در محصولات غذایی و گوشتی دارد؛ بنابراین با توجه به رکود اقتصادی در کشور، صادرات صنایع غذایی و کشاورزی مستلزم حمایت است و از همین رو برای توسعه تولیدات صنایع غذایی، کشاورزی و دامداری می‌توانیم برای ۳۰۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم.

وی همچنین درباره سد کوچری گلپایگان، تصریح کرد: شهرستان قم در تلاش است تا بهره‌بردار سد کوچری باشد و اگر این موضوع عملیاتی شد به‌طور واقع‌بینانه به حقوق مردم گلپایگان و خوانسار اجحاف می‌شود.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما باید بهره داری از سد کوچری را به یک سازمان بی‌طرف واگذار کنیم، ادامه داد: این سد برای تأمین آب ۱۲ شهرستان از جمله شهر قم در حوزه آبریز گلپایگان تأسیس شده است، اما متأسفانه حق‌آبه برای کشاورزان گلپایگانی درنظرگرفته نشده است.