پای پتروشیمی‌ها به بازار تولید سوخت کم‌سولفور کشتی‌ها باز شد

پای پتروشیمی‌ها به بازار تولید سوخت کم‌سولفور کشتی‌ها باز شد  بخش پتروشیمی‌ شرکت سینوپک چین نخستین محموله سوخت کم‌سولفور را عرضه کرد. بخش پتروشیمی‌ شرکت سینوپک چین نخستین محموله از سوخت کم‌سولفور کشتی‌ها را روانه پایانه مخصوص تخلیه و بارگیری محصولات شیمیایی مایع در بندر «لانگکو» واقع در شاندونگ کرد. به گزارش نیپنا به نقل […]

پای پتروشیمی‌ها به بازار تولید سوخت کم‌سولفور کشتی‌ها باز شد

 بخش پتروشیمی‌ شرکت سینوپک چین نخستین محموله سوخت کم‌سولفور را عرضه کرد.

بخش پتروشیمی‌ شرکت سینوپک چین نخستین محموله از سوخت کم‌سولفور کشتی‌ها را روانه پایانه مخصوص تخلیه و بارگیری محصولات شیمیایی مایع در بندر «لانگکو» واقع در شاندونگ کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از سی‌ترید ماریتایم، این شرکت چینی تحقیق و توسعه برای تولید سوخت کم‌سولفور کشتی‌ها را در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز کرد و نخستین مرحله تولید این سوخت در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی کلید خورد.

کمیته حفظ محیط‌زیست دریایی در سازمان بینالمللی دریانوردی چندی پیش میزان مجاز آلایندگی و گوگرد سوخت کشتیها را محدودتر و اعلام کرد این مصوبه از سال ۲۰۲۰ میلادی اجرایی میشود.

این شرکت چینی اعلام کرد: تولید سوخت کم‌سولفور کمک شایانی به این شرکت برای کسب سهم در بازار تأمین سوخت کم‌سولفور کشتی‌ها می‌کند.

شرکت سینوپک، بزرگ‌ترین پالایشگر چین، برنامه خود برای تولید سوخت کم‌سولفور را ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد، این شرکت ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ و ۱۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ میلادی را خواهد داشت.

براساس مقررات جدید، میزان مجاز گوگرد سوخت کشتیها از سطح کنونی ۳٫۵ درصد به ۰٫۵ درصد کاهش خواهد یافت.

صاحبان کشتی برای اجرای این قانون جدید راه‌های مختلفی دارند که راحت‌ترین آن استفاده از فرآورده‌های میان تقطیری است که سطح گوگرد آن کم‌تر از سوخت کوره است، اما بسیار گران‌تر از آن تمام می‌شود.

تحلیلگران تخمین می‌زنند که قانون جدید کشتیرانی ممکن است روزانه ۷۰۰ هزار بشکه از تقاضای سوخت کوره را کاهش دهد و به فرآورده‌های میان تقطیری بیفزاید؛ اگرچه پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی از این میزان دو میلیون بشکه در روز است.

برخی کارشناسان بر این باورند که با توجه به سرمایهگذاری سنگین و زمانبر لازم برای تولید سوختهای کم گوگرد، ممکن است تا سال ۲۰۲۰ میلادی پالایشگران نتوانند سوخت کافی براساس استانداردهای جدید تولید کنند.

با این همه، گروههای حامی‌محیط‌زیست از این تصمیم سازمان بینالمللی دریانوردی حمایت کردند.