بیانیه شماره یک کرونا !

بیانیه شماره یک کرونا !      در یک اقدام عجیب و غیرمنتظره، کووید۱۹ با نام مستعار کرونا، بیانیه‌ای صادر نمود و ضمن گله و شکایت از وضعیت موجود، از هر گونه عادی شدن شرایط، استقبال نمود، متن بیانیه به شرح ذیل است.                                                             بیانیه شماره ۱ اینجانب کووید۱۹ در کمال صحت و سلامت عقل و […]

بیانیه شماره یک کرونا !

     در یک اقدام عجیب و غیرمنتظره، کووید۱۹ با نام مستعار کرونا، بیانیه‌ای صادر نمود و ضمن گله و شکایت از وضعیت موجود، از هر گونه عادی شدن شرایط، استقبال نمود، متن بیانیه به شرح ذیل است.

                                                            بیانیه شماره ۱

اینجانب کووید۱۹ در کمال صحت و سلامت عقل و جسم و جان، باتوجه به شرایط موجود ایران و وضعیت نابهنجار پیش آمده‌، بر آن شدم که با انتشار این بیانیه، مراتب انزجار، ناراحتی‌، غم و غصه خود را اعلام نمایم.

     قبل از هر چیز باید عرض کنم که ما (کرونا و بستگان) هیچگونه علاقه‌ای به شهرت، معروفیت و دیده شدن نداشته، نداریم و نخواهیم داشت، ما صرفاً به قصد یک جهانگردی کوتاه و سریع، اقدام به همراهی چند تور گردشگری کردیم و عجالتاً قصد کنگر خوردن و لنگر انداختن در هیچ کشوری را نداریم و تا چند روز دیگر به موطن خود بازگشته و زحمت را کم می‌کنیم.

     اینکه یک دوره نهفتگی طولانی را برای خود اختیار کرده‌ایم و اینکه معمولاً زحمت زیادی برای میزبان محترم ایجاد نمی‌کنیم به‌خاطر آن است که زیاد در چشم نباشیم اما متأسفانه، برخی افراد به لحاظ استعدادهای خاص خودشان مثل سن و سال، بیماری‌های تنفسی و… موجبات زحمت ما و خودشان را فراهم کرده و در برخی مواقع ما را با خود به دیار باقی می‌برند، با این وجود صمیمانه از خودم، میزبان محترم و مردم همه کشورها عذرخواهی می‌کنم!

     بنده از همان ابتدای شروع این سفر که ای کاش شروع نمی‌کردم، عرض کردم که بگذارید ما به کار خودمان برسیم، دست و صورت را مرتب با صابون بشویید، مراقب سلامتی خود باشید، میوه و سبزی تازه بخورید و در بازار و سفر و کف خیابان و مجتمع‌ها و اتوبوس و مترو، به دنبال ما نگردید! ما هم یک دوری می‌زنیم و به چهار تا ابنیه تاریخی و رودخانه خشک و کویر تف کرده و جنگل‌های کچل شده شما سر می‌زنیم و راه خود را می‌گیریم و می‌رویم.

     در همین جا به صراحت عرض می‌کنم که اینجانب قرابتی با ویروس کرونا سواری! نداشته و عجالتاً از تمامی‌ موجوداتی که دچار این ویروس شده‌اند و با احتکار، گرانفروشی و مسموم کردن فضای مجازی و واقعی در حال گرفتن ماهی‌های خود از آب گل‌آلود هستند و کار را به گرانی خودرو و طلا و دلار هم کشانده و ارزاق عمومی‌ را هم در کنار ماسک و الکل و…، در انبارهای خود پنهان کرده و امید دارند آب چند ساله را یک شبه جمع کنند، برائت جسته و باز متذکر می‌شوم که اینجانبان، هیچگونه قرابت، همدستی و همراهی با ایشان نداشته و به دلیل اینکه از نام ما سوء‌استفاده نموده‌اند، مشتاقانه در هر کوی و برزن به دنبال ایشان گشته و کروناگیرشان خواهیم کرد.

     در پایان استدعا می‌کنم بنده و اهل و عیال را به حال خود بگذارید، اینقدر پاپی ما نشوید، لطفاً چند صباحی در منزل بمانید، نان خالی سق بزنید ولی دست به صورت و اغذیه فله‌ای و عابربانک و قس‌علیهذا نزنید، اگر هم دست زدید لااقل آن را خوب بشویید، پزشکان و پرستاران را دعا کنید و از دست انداختن و ریشخند کردن و شوخی کردن با جنابمان جداً بپرهیزید وگرنه آن روی ما بالا می‌آید و کار به داستان می‌کشد و حسابتان با بیمارستان می‌افتد.

.                                               کرونای گرفتار در بلاد ایران

 

                                                            هوشنگ‌خان