تأثیر کرونا بر اقتصاد جهان و آمریکا

تأثیر کرونا بر اقتصاد جهان و آمریکا گسترش بیماری کرونا نه‌تنها به اقتصاد چین، بلکه به اقتصاد بسیاری از کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای صنعتی خسارات زیادی تحمیل کرده است. رضا پاکدامن، کارشناس توافقات بین‌المللی نوشت؛ ارزش سهام در بورس نیویورک در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل احتمال شیوع ویروس جدید کرونا سقوط کرد. این […]

تأثیر کرونا بر اقتصاد جهان و آمریکا

گسترش بیماری کرونا نه‌تنها به اقتصاد چین، بلکه به اقتصاد بسیاری از کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای صنعتی خسارات زیادی تحمیل کرده است.

رضا پاکدامن، کارشناس توافقات بین‌المللی نوشت؛ ارزش سهام در بورس نیویورک در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل احتمال شیوع ویروس جدید کرونا سقوط کرد.

این موضوع دردسر جدیدی برای ترامپ در آستانه  رقابت انتخاباتی محسوب می‌گردد.

کاخ سفید برای مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا از کنگره خواسته است تا دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به این امر اختصاص دهد.

این در حالی است که دموکرات‌ها معتقدند رقم مورد نیاز برای مبارزه با شیوع این ویروس هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است.

این میزان بودجه، گویای احتمال خطرات زیاد این بیماری برای کشور آمریکاست.

 مضافاً اینکه، جنگ تعرفه‌ای سال گذشته ترامپ علیه چین که نهایتاً به توافق بزرگ تجاری بین دو کشور انجامید، نشان داد چین از لحاظ سیاسی و اقتصادی آنقدر کوچک نیست که دولت ترامپ جرأت ورود به اینگونه بازی‌ها علیه آن را داشته باشد.

رئیسجمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود از رسانه‌ها به دلیل «ایجاد رعب و وحشت در بازارهای مالی» انتقاد کرده بود.

گفتنی است، طبق  گزارش نشریه Business week ،  سقوط ارزش سهام در بازارهای جهان، ظرف یک هفته گذشته بالغ بر ۴۴۴ میلیارد دلار به ۵۰۰ ثروتمند جهان زیان  زده است.

از جمله بیل گیتس ۱۰ میلیارد  دلار و مارک زاکربرگ ۶٫۶ میلیارد دلار  متحمل ضرر شده‌اند.