دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت مطرح کرد افت ۵۰ درصدی تولید موتورسیکلت دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت گفت: تولید موتورسیکلت امسال نسبت به سال گذشته به دلیل وجود مشکلات عدیده ۵۰ درصد افت کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت گفت: سه سال است که صنعت موتورسیکلت دچار بحران بسیار شدید شده و […]
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت مطرح کرد
افت ۵۰ درصدی تولید موتورسیکلت
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت گفت: تولید موتورسیکلت امسال نسبت به سال گذشته به دلیل وجود مشکلات عدیده ۵۰ درصد افت کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت گفت: سه سال است که صنعت موتورسیکلت دچار بحران بسیار شدید شده و این قضیه به دلایل مختلفی همچون ارتقای استاندارد یورو۳ به یورو۴، ممنوعیت تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری، انژکتوری شدن سیستم سوخترسانی و مصوبه مربوط به اسقاط و… اتفاق افتاده که تمامی این موارد تولید را با مشکل مواجه کرده است.
بهمن ضیامقدم افزود سال گذشته خطوط تولید موتورسیکلت نزدیک به پنج ماه تعطیل شد. امسال نیز دو ماه اول کارخانجات تعطیل بودند و در حالحاضر نیز دو هفته است که موتورسیکلت تولید نمیشود.
وی در مورد اسقاط موتورسیکلت گفت: هماکنون امکان اجرای طرح اسقاط وجود ندارد چرا که موتورسیکلتی در دسترس نیست تا بتوان آن را اسقاط کرد. در دو ماه قبل تلاش بر این بود که شرایط برای اسقاط فراهم شود و متأسفانه با تمام صحبتهای انجمن و همکاریهای مراکز اسقاط و ستاد مدیریت حملونقل نتیجهای حاصل نشد.
ضیامقدم با اشاره به ماده۸ قانون هوای پاک که از رده خارج کردن خودرو و موتورسیکلت به عهده مالک است، تصریح کرد: اما این تکلیف در حالحاضر برعهده تولیدکننده میباشد. بنابراین قبل از اینکه موتورسیکلت شمارهگذاری شود حتماً باید یک موتورسیکلت فرسوده اسقاط شود و چنین مسألهای هیچ کجای دنیا وجود ندارد!
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با اشاره به هزینه ۳۵۰ هزار تومانی اسقاط موتورسیکلت اظهار کرد: به دلیل اینکه قیمت لاشه پایین است انگیزهای برای تولیدکننده وجود ندارد که موتورسیکلت اسقاط تحویل بگیرد و به جای آن یک نمونه نو بدهد که این مسأله نتیجهای به جز تعطیلی کارخانهها و افت شدید تولید نداشته است
وی افزود: هدف این طرح این بود که موتورسیکلتهای فرسوده موجود در شهرها جمعآوری شود تا علاوه بر کاهش آلودگی هوا تقاضایی نیز برای تولیدکننده موتورسیکلت به وجود آید. این امر به هیچ عنوان مهیا نشد به این دلیل که حتی یک موتورسیکلت فرسوده در سطح شهر جمعآوری نشد. پلیس راهور موظف بود که موتورسیکلتهای فرسوده را جمعآوری کند.
ضیامقدم درباره تعطیلی کارخانهها گفت: برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات ما با همکاری مراکز اسقاط از برگههای معادل استفاده کردیم. یعنی برگههای اسقاط خودرو که سالیان سال جمع شده و آماده بود را خریداری کردیم و قرار است از آن استفاده کنیم. با تمام این وجود فعلاً سعی و تلاش ما سرانجامی نداشته و هنوز شمارهگذاری انجام نمیشود. ما پیگیر مراحل نهایی اسقاط هستیم تا این مشکل حل شود. شماره شاسیهای موتورسیکلتهایی که میخواهند شماره شوند در سامانه وارد شده و کارهای مربوط به برگههای اسقاط نیز انجام شده است. مرحله آخر پلیس راهور است و منتظر مساعدت با این قضیه هستیم.
وی در پایان اشارهای به آمار تولید کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته حدوداً ۵۰ درصد کاهش تولید داشتیم. سال گذشته تقریباً ۱۶۴ هزار دستگاه موتورسیکلت به تولید رسید اما امسال این رقم ۸۲ هزار دستگاه بود. اگر این روند ادامه داشته باشد قطعاً سال آینده صنعت موتورسیکلت به صورت کامل نابود خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.