دستورالعمل اجرايي دریافت سفارشهای تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری این دستورالعمل به منظور دریافت سفارشهاي تلفنی جهت انجام معاملات اوراق بهادار و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس با استفاده از مرکز تماس کارگزاری در تاریخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۰ شامل ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره و یک پیوست به تصويب هيأت مديره سازمان […]
دستورالعمل اجرايي دریافت سفارشهای تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری
این دستورالعمل به منظور دریافت سفارشهاي تلفنی جهت انجام معاملات اوراق بهادار و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس با استفاده از مرکز تماس کارگزاری در تاریخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۰ شامل ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره و یک پیوست به تصويب هيأت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار رسيد.
ماده ۱: اصطلاحات و واژههايي که در ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران مصوب آذرماه ۱۳۸۴مجلس شورای اسلامي، تعریف شدهاند، به همان مفاهيم در اين دستورالعمل و قرارداد پیوست به کار رفتهاند. واژههاي ديگر داراي معاني زير ميباشند:
بورس: شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شرکت بورس کالای ایران است.
فرابورس: شرکت فرابورس ایران است.
عضو: کارگزار پذیرفته شده در بورس یا فرابورس است که امکان دریافت سفارشهای تلفنی مشتریان را با استفاده از مرکز تماس فراهم نموده است.
مرکز تماس: عبارت است از سختافزارها و نرمافزارهایی که به واسطه آن امکان ثبت سفارشهای تلفنی مشتری توسط عضو فراهم میشود.
سفارش تلفنی: درخواست خريد يا فروش اوراق بهادار و کالا و اخذ سایر اطلاعات مربوط به آن طبق مقررات است كه توسط مشتري با استفاده از مرکز تماس، جهت اجرا به عضو ارسال میشود.
مشتری: شخص حقیقی یا حقوقی است كه متقاضي خريد يا فروش اوراق بهادار و کالا از طریق مرکز تماس میباشد.
کاربر پاسخگوی عضو: کاربری از کارکنان عضو است که وظیفه دریافت تماسهای تلفنی و ثبت آن در سامانه معاملات را بر عهده دارد.
ماده ۲: مرکز تماس مورد استفاده عضو باید قبلاً از حیث مواردی از قبیل امنیت و قابلیتهای فنی به ویژه جهت تعیین صحیح هویت مشتری و حفظ تمامیت پیامهای مورد مبادله و نگهداری سوابق به صورت مطمئن در یک سطح معقول و متعارف به تأيید سازمان رسیده و امکانات مناسبی را جهت کنترل و نظارت مستمر بر حفظ شرایط فوق در اختیار سازمان قرار دهد.
تبصره ۱: صدور تأيیدیه مندرج در صدر این ماده رافع مسؤولیت عضو در خصوص تأمین امنیت و قابلیتهای فنی مرکز تماس نمیباشد.
تبصره ۲: بهرهبرداری از مرکز تماس تأیید شده موضوع این ماده پس از پلمپ آن توسط سازمان امکانپذیر است و هرگونه تغییر در آن مستلزم اخذ تأییدیه مجدد از سازمان میباشد.
ماده ۳: درخواست اخذ تأییدیه موضوع ماده ۲ این دستورالعمل باید توسط عضو کتباً و به همراه مستندات مورد نیاز به سازمان ارایه شود. در صورت کامل بودن اطلاعات و مستندات فوق، سازمان نظر خود را مبنی بر پذیرش یا رد درخواست ارایه شده به عضو متقاضی اعلام میكند.
ماده ۴: عضو میتواند خدمات مرکز تماس خود را در اختیار مشتریانی که حايز شرایط زیر باشند، قرار دهد:
داشتن ۱۸سال تمام؛
نداشتن منع معاملات اوراق بهادار و کالا که توسط سازمان یا سایر مراجع ذیصلاح اعلام شده باشد.
تبصره: در مورد مشتریان حقوقی، شخص معرفی شده از سوی وی باید حايز شرایط موضوع این ماده باشد.
ماده ۵: عضو باید قراردادی را مطابق نمونه پیوست این دستورالعمل، با مشتریان در خصوص استفاده از خدمات مرکز تماس منعقد كند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.