صادرات میعانات گازی ١٠٧ درصد افزایش یافت

صادرات میعانات گازی ١٠٧ درصد افزایش یافت   مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به رشد خیره کننده صادرات از این منطقه در ۳ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، گفت: طی دوره مورد بررسی صادرات میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه پارس ١٠٧ درصد افزایش را نشان می‌دهد. […]

صادرات میعانات گازی ١٠٧ درصد افزایش یافت

  مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به رشد خیره کننده صادرات از این منطقه در ۳ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، گفت: طی دوره مورد بررسی صادرات میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه پارس ١٠٧ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی با بیان این‌که در ۳ ماه نخست امسال صادرات میعانات گازی از لحاظ وزن ١٠٧ درصد و به حیث ارزش ٥٧ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: براساس آمار گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طی این مدت ۴ میلیون و ١٧٨ هزار و ٢٠٠ تن میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ٦٨٧ میلیون و ٤٥٦ هزار و ٤١٥ دلار به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به این که در بهار امسال ٤ میلیون و ١٤٠ هزار و ٤٧ تن کالاهای غیرنفتی به ارزش ٢ میلیارد و ٦٦٧ میلیون و ٣٣٩ هزار و ٤٦٩ دلار به خارج از کشور صادر شده است، گفت: طی دوره مورد بررسی صادرات کالاهای غیرنفتی نیز از نظر وزن و ارزش به ترتیب ١٣ و ٢٠ درصد رشد را نشان می‌دهد.

یوسفی مجموع صادرات کالاهای غیرنفتی و میعانات گازی در ۳ ماهه نخست امسال را ٨ میلیون و ٣١٨ هزار و ٢٤٧ تن عنوان و تصریح کرد: مجموع ارزش محصولات صادراتی از گمرک منطقه ویژه پارس ٤ میلیارد و ٣٥٤ میلیون و ٧٩٥ هزار و ٨٨٤ دلار است که درصد تغییرات محصولات صادراتی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب ٤٧ و ٣٢ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آمار صادرات محصولات تولیدی منطقه را در خردادماه امسال دو میلیون و ٩١٦ هزار و ٨٣٥ تن به ارزش یک میلیارد و ٨٥٣ میلیون و ٢٧٤ هزار و ٦٤٩ دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات در خردادماه امسال نیز از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ٩٠ و ١٣١ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به پهلوگیری ٢٩٠ فروند کشتی نفتکش و فله بر در بنادر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ۳ ماهه نخست امسال به منظور بارگیری میعانات گازی و کالاهای غیرنفتی، گفت: طی این مدت ٢٢ هزار و ٤٤٠ کانتینر از محصولات تولیدی منطقه به خارج از کشور صادر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس‌جنوبی و مجتمع‌های پتروشیمی در حال توسعه، میزان صادرات امسال نسبت به پارسال رشد قابل توجهی باید.

 

براساس این گزارش، هوی‌اند، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، دی‌اتیلن گلایکول، مونو و تری‌اتیلن گلایکول، میعانات گازی، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول از مهم‌ترین محصولات صادراتی این منطقه است.