وعده معافیت مالیاتی برای صنعت زغال‌سنگ

 وعده معافیت مالیاتی برای صنعت زغال‌سنگ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: ظرف مدت امسال و سال آینده معافیت مالیاتی برای حمایت از صنعت زغال کشور جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد. محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به مطالبات بسیار زیاد شرکت‌های زغال‌سنگ کرمان از ذوب‌آهن اصفهان گفت: این مسأله […]

 وعده معافیت مالیاتی برای صنعت زغال‌سنگ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: ظرف مدت امسال و سال آینده معافیت مالیاتی برای حمایت از صنعت زغال کشور جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به مطالبات بسیار زیاد شرکت‌های زغال‌سنگ کرمان از ذوب‌آهن اصفهان گفت: این مسأله باعث ایجاد شرایط خاص در نحوه اداره و پرداخت حقوق به موقع کارگران شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست بررسی مشکلات معادن غیرفعال استان کرمان هدف از تشکیل این جلسه را بررسی آخرین وضعیت اداره مجموعه معادن زغال‌سنگ عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعه بازنشستگی فولاد طی سال‌های گذشته با مشکلات زیادی از قبیل تعهدات پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد مواجه بود که تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد باعث ایجاد چالش جدی طی سال‌های گذشته در استان کرمان شده بود.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های صندوق بازنشستگی فولاد را اداره شرکت‌های واگذارشده به مجموع صندوق دانست و افزود: شرکت زغال‌سنگ نمونه‌ای از شرکت‌های واگذار شده به مجموعه صندوق بازنشستگی است که با مشکلات جدی از قبیل تأخیر در پرداخت حقوق کارگران مواجه شده و اگر چاره‌ای برای آن نیندیشیم در آینده نزدیک منجر به نابودی شرکت زغال‌سنگ و مجموعه بخش خصوصی فعال در این حوزه خواهد شد.

واگذاری معادن شمال کرمان به بخش خصوصی

پورابراهیمی با اشاره به نحوه واگذاری معادن غیرفعال به بخش خصوصی افزود: مقرر شد با واگذاری معادن شمال استان کرمان (شهرستان راور و مجموعه‌های مرتبط) به بخش خصوصی و نظارت ویژه مدیرعامل صندوق و تعامل شرکت زغال‌سنگ ظرف مدت یک ماه آینده استارت شروع به‌کار و فعالیت عملیاتی این معادن زده خواهد شد و انشاا… شاهد اشتغال‌زایی قابل توجهی در این منطقه خواهیم بود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات ناشی از مطالبات بسیار زیاد شرکت‌های زغال‌سنگ استان کرمان از شرکت ذوب آهن اصفهان به دلیل تأخیر در پرداخت بدهی، تصریح کرد: مشکلات پیش آمده باعث ایجاد شرایط خاص در نحوه اداره و پرداخت حقوق به موقع کارگران این شرکت شده است که مقرر شد بحث تأمین مالی از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار قرار بگیرد که انشاا… با پرداخت بخش زیادی از معوقات، خلل به وجود آمده در تولید این شرکت رفع خواهد شد.

تمکین ذوب آهن اصفهان به کم‌ترین حد رسیده است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به خرید انحصاری کک و زغال توسط ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: مطالبات شرکت‌های فروشنده زغال به مجموعه ذوب آهن باعث شده تمکین این شرکت به کم‌ترین حد خود برسد و علی‌رغم این‌که سال گذشته مصوبه ۱۵ درصدی افزایش تعرفه زغال ابلاغ شد ولی متأسفانه تمکین و اجرای آن دچار مشکل است.

پورابراهیمی با اشاره به فعالسازی معادن غیرفعال استان کرمان افزود: بحث اشتغال در استان کرمان برای ما فوق‌العاده مهم است و می‌توان با کم‌ترین منابع و سرمایه‌گذاری با راه‌اندازی معادن غیرفعال امکان اشتغال زیادی برای جوانان در این منطقه را فراهم کرد و این موضوع را به‌عنوان اولویت اصلی شهرستان‌های کرمان و راور مبنی قرار خواهیم داد.

وی اظهار داشت: مجموعه صندوق خواسته و یا ناخواسته درگیر موضوع زغال‌سنگ است و این یک بار زمین مانده نظام و مملکت است و باید با نگاه مثبت و جدی به این قضیه ورود کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همینطور که در قضیه بازنشستگان مجلس به کمک مجموعه صندوق آمد و بحران پیش آمده در بحث حقوق بازنشستگان را برطرف کرد در این زمینه هم با تمام ظرفیت درکنار شما خواهیم بود تا بحران شرکت زغال‌سنگ هم به‌طور کل رفع شود.

پورابراهیمی از نشست تخصصی بررسی مشکلات زغال‌سنگ کشور با حضور وزرای صنعت معدن و تجارت تعاون وکار و رفاه اجتماعی و سندیکای مجموعه زغال سنگ کشور خبر داد و افزود: مقرر شد موارد مربوط به موضوعات مختلف از بحث مسایل بیمه‌ای معافیت گمرکی و مالیاتی و… در قالب یک نشست در کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرارگیرد و امیدواریم ظرف مدت امسال و سال آینده معافیت مالیاتی برای حمایت از صنعت زغال کشور جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات این جلسه پرداخت ۱۰ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب توسط صندوق به مجموعه شرکت زغال‌سنگ استان کرمان بود که با پرداخت این مبلغ بخشی از طلب پیمانکاران بخش خصوصی توسط شرکت زغال سنگ نیز پرداخت خواهد شد.