کسبه محله ما، مردم و جناب تورم !

 کسبه محله ما، مردم و جناب تورم !        نمی‌دانم در محله و منطقه و شهر و استان شما چه خبر است! خیلی هم برایم مهم نیست که در آن بلاد چه خبر است همان‌طور که ششدانگ حواس ملت در پی کروناست و برایشان مهم نیست کجا را آب برد و در کجا ملت با […]

 کسبه محله ما، مردم و جناب تورم !

       نمی‌دانم در محله و منطقه و شهر و استان شما چه خبر است! خیلی هم برایم مهم نیست که در آن بلاد چه خبر است همان‌طور که ششدانگ حواس ملت در پی کروناست و برایشان مهم نیست کجا را آب برد و در کجا ملت با سیل دست‌وپنجه نرم می‌کنند البته ایضاً مسؤولین محترم که حواسشان حسابی درگیر موضوعات مهم مملکتی است !

      علی‌الحساب در محله ما قانونی جدید را اعلام و منتشر کرده‌اند که براساس آن همه کسب‌وکارهای خوراکی و بهداشتی مبسوط الید و صفر تا صد کسب‌وکارهای دیگر مغلوق الید! شده‌اند! 

      البته مردم هم بیکار ننشسته‌اند و طبق مقرراتی نانوشته نه طرف آن مبسوط الیدها می‌روند و نه آن دست‌وپا بسته‌ها!  البته اولی را از فرط شکم‌سیری و بی‌پولی! و دومی ‌را از ترس بگیر ببندی …

       حالا این کسبه محترم ممنوع‌الکار چه گلی باید به سر بگیرند و در این وانفسای کرونایی قرار است تا کی از درآمد بیفتند و شاهد امروز و فردا و این هفته و آن هفته مسؤولین باشند، خدا می‌داند !  

      البته از آنجا که مسؤولین و ایضاً سیمای ملی و اکثر بزرگان بالادستی، بیش از حد درگیر مبارزه نفس‌گیر با کرونا شده‌اند، نه آنقدری که باید سیل و مردم گرفتار را تحویل می‌گیرند، نه بیکاری مردم بینوا را و نه قفل و بست فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی و… را، الان اولویت نابودی کروناست. حالا در کنارش چند میلیونی شغل نابود شود و بیکار الی ماشاا… روی دست کشور تلمبار شود، در اولویت نیست !  

      بعد از کرونا هم بزرگان مسؤول و مربوط و صاحب‌نظر اولویت اول‌شان می‌شود بیکاری مردم و تعطیلی کسب‌وکارها و ششدانگ حواسشان را می‌دهند به این موضوع و به گرانی و تورم و مشکلات خانوادگی و فرهنگی و اجتماعی، پس از حل‌وفصل اولویت بیکاری و کسب‌وکارها و با توجه به اولویت مربوطه رسیدگی می‌شود.  

البته یار همیشگی و همراه باوفای ما یعنی همان جناب تورم که این روزها آب یک ساله را یک‌شبه جمع کرده است و در مواد غذایی و خوراکی و بهداشتی و دارویی اضافه کاری فرمودند و بیم آن می‌رود که چند سال آینده را هم پیش‌خور کرده باشند همیشه جزء اولویت‌های اول مدیران و مسؤولان و قانون‌نویسان و ضابطان است اما چون هر دم از این باغ بری می‌رسد و اولویت‌دارتر از اولویتی می‌رسد. هیچگاه درست و درمان فرصت رسیدگی به ایشان پیدا نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود !

      بنده به عنوان احدی از آحاد این سرزمین عرض می‌کنیم که یعنی می‌فرمایید کلی وزارتخانه عریض و طویل و بانک‌مرکزی و دستگاه قضا و نهادهای عمومی‌و خصولتی و مجلسی و شورایی، دل و دین و عقل و هوش را به کرونا سپرده‌اند و در این فراخ ملک، کسی حواسش به کسبه در خانه مانده و مردم بیکار شده و گرانی متورم شده نیست ! !

       

     

                                                                                هوشنگ خان