صادرات؛ اولویت دانشبنیانها در سال ۹۹ معاون دفتر کسبوکار بینالملل مرکز تعاملات بینالملل علم و فناوری با بیان اینکه امیدواریم امسال میزان صادرات دانشبنیانها بیشتر از سال گذشته شود، گفت: خیز صادراتی امسال دور از انتظار نیست. مسعود حافظی در گفتوگو با مهر، با بیان اینکه مرکز تعاملات بینالملل معاونت علمی و فناوری در صدد […]
صادرات؛ اولویت دانشبنیانها در سال ۹۹
معاون دفتر کسبوکار بینالملل مرکز تعاملات بینالملل علم و فناوری با بیان اینکه امیدواریم امسال میزان صادرات دانشبنیانها بیشتر از سال گذشته شود، گفت: خیز صادراتی امسال دور از انتظار نیست.
مسعود حافظی در گفتوگو با مهر، با بیان اینکه مرکز تعاملات بینالملل معاونت علمی و فناوری در صدد است که حامی شرکتهای توانمند باشد تا بتوانند صادرات به کشورهای دیگر داشته باشند، بیان کرد: همواره صادرات شرکتهای دانشبنیان از اهمیت بالایی برخوردار است از اینرو شرایط شرکتهای دانشبنیان را برای صادرات تسهیل میکنیم تا بتوانند محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند.
وی با تأکید بر اینکه حد امکان موانع موجود صادراتی را از سر راه شرکتهای دانشبنیان برمیداریم، بیان کرد: سرویسهای ارائهشده از سوی مرکز تعاملات بینالملل معاونت علمی، معمولاً از جنس تقویت توان صادراتی شرکتهای دانشبنیان است.
معاون دفتر کسبوکار بینالملل مرکز تعاملات بینالملل علم و فناوری ادامه داد: در حالحاضر نزدیک به چهارهزار خدمت توانمندسازی و توسعه بازار به ۲۵۰۰ شرکت ارائه شده تا بتوانند صادرات داشته باشند.
حافظی با اشاره به آمار صادرات محصولات دانشبنیان طی چهار سال اخیر گفت: ۴۱۵ شرکت دانشبنیان طی این سالها توانستهاند صادرات خوبی داشته باشند و دارای رکورد صادرات رسمی هستند که تعدادی از آنان از رشد صادراتی مطلوبی برخوردار بودهاند.
وی با تأکید بر اینکه امید به خیز صادرات شرکتهای دانشبنیان در سال ۹۹ دور از دسترس نیست، گفت: مناطق هدف صادراتی برای شرکتهای دانشبنیان عمدتاً منطقه آسیایمیانه و کشورهای همسایه هستند.
معاون دفتر کسبوکار بینالملل مرکز تعاملات بینالملل علم و فناوری خاطرنشان کرد: میزان صادرات سال گذشته برابر با ۴۰۰ میلیون دلار توسط ۲۵۰ شرکت دانشبنیان بوده که امید داریم صادرات شرکتهای دانشبنیان در سال ۹۹ بیش از سال ۹۸ باشد.
وی با تأکید بر اینکه پیشبینی میکنیم بتوانیم در سال۹۹ خیز صادراتی داشته باشیم، گفت: این خیز صادراتی به دلیل این است که شرکتهای دانشبنیان طی سالهای قبل، چموخم صادرات در شرایط سخت حال تحریم را یاد گرفتهاند و با کمیتلاش میتوانند در سال جدید رقم صادراتی خوبی داشته باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.