اعلام مهم‌ترین خواسته‌های خودرو‌سازان در سال ۹۹

در نامه مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا به معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شد اعلام مهم‌ترین خواسته‌های خودرو‌سازان در سال ۹۹ مدیران عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا در نامه‌ای مشترک به معاون اول رئیس‌جمهوری، سه خواسته خودروسازان برای حرکت در سال جهش تولید را مطرح کردند. به گزارش مناقصه‌مزایده، فرشاد مقیمی؛ ‌مدیرعامل گروه […]

در نامه مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا به معاون اول رئیسجمهور مطرح شد

اعلام مهم‌ترین خواسته‌های خودرو‌سازان در سال ۹۹

مدیران عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا در نامه‌ای مشترک به معاون اول رئیسجمهوری، سه خواسته خودروسازان برای حرکت در سال جهش تولید را مطرح کردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، فرشاد مقیمی؛ ‌مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و سیدجواد سلیمانی؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نامه‌ای مشترک به اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیسجمهوری، خواسته‌های خودروسازان به منظور تعویق استاندارد یورو۵، افزایش تخصیص و فروش ارز و راه‌اندازی دائمی‌ حمل و مواد کالاها را اعلام کردند.

متن نامه خودروسازان به شرح زیر را با هم می‌خوانیم:

جناب آقای جهانگیری

معاون محترم اول ریاستجمهوری

با سلام

احتراماً صنعت خودرو به عنوان یکی از پیشران‌های صنعت و اقتصاد کشور و در راستای عینیت بخشی به شعار سال ۱۳۹۹ که توسط مقام‌معظم‌رهبری به سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، برنامه‌ریزی‌های منسجم و گسترده و همه جانبه‌ای را انجام و تصمیمات متناسب با اجرایی شدن آن را در همین روزهای اول سال جدید اتخاذ کرده است.

لکن در جهت تسهیل و رفع موانع موجود بر سر راه جهش در تولید، از آن مقام محترم تقاضامندیم تا در ارتباط با موارد ذیل دستورات مقتضی به دستگاه‌های ذی‌ربط جهت همراهی و مساعدت صادر نمایید.

۱) نظر به افزایش نهاده‌های تشکیلدهنده کاتالیست در بازارهای جهانی در ماه‌های اخیر و تأمین بسیار سخت مواد آلی آن در این شرایط به همراه تحمیل هزینه‌های ارزی و نهایتاً ریالی شدید به تولیدکننده و نهایتاً خودروساز و مشتری و اثر بسیار پایین استاندارد یورو۵ در مقایسه با یورو۴ در کاهش آلایندگی کلانشهرها و همچنین عدم تدارک تولید و توزیع سوخت مناسب یورو۵ در کشور و نهایتا کاهش عمر کاتالیست و اسراف منابع ارزی و ریالی کشور، استاندارد آلایندگی یورو۵ تا شش ماه بعد از رفع تحریم‌ها به تعویق بیفتد و از عدم شماره‌گذاری خودروهای یورو۴ از ابتدای سال ۱۳۹۹، جلوگیری به عمل آید.

۲) افزایش تخصیص و فروش ارز از سیستم بانک‌مرکزی به منظور جلوگیری از توقف خطوط تولید

۳) با توجه به شرایط خاص ناشی از اشاعه ویروس کرونا و نتیجتاً کاهش شدید حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و مواد اولیه به مقصد کشور، هماهنگی لازم با ایرلاین‌ها و خطوط کشتیرانی و شرکت‌های حمل‌ونقل زمینی مبنی بر راه‌اندازی دائمی‌ حمل مواد و کالاها به خصوص از مبدأ چین صورت گیرد.

«سیدجواد سلیمانی؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، فرشاد مقیمی‌؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو»

یادآور می‌شود که رونوشت نامه مذکور به عیسی کلانتری، معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست ارسال شده است.

***