شرط معاون وزیر اقتصاد برای تحقق جهش تولید در صنعت خودروسازی معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه تولید در صنعت خودرو به دلیل ساختار شبه دولتی و سیاسی آن، با مسائل، عقبافتادگی و حواشی بسیاری مواجه است گفت از این رو برای جهش تولید در صنعت خودرو تصمیمگیران میبایست اقدام عاجل و […]
شرط معاون وزیر اقتصاد برای تحقق جهش تولید در صنعت خودروسازی
معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه تولید در صنعت خودرو به دلیل ساختار شبه دولتی و سیاسی آن، با مسائل، عقبافتادگی و حواشی بسیاری مواجه است گفت از این رو برای جهش تولید در صنعت خودرو تصمیمگیران میبایست اقدام عاجل و ساختاری در این خصوص صورت دهند.
محمدعلی دهقان دهنوی، در گفتوگو با خط بازار، ضمن تأکید بر این نکته که صنعت خودرو نیازمند تغییر ساختار، آزادسازی و بهبود رقابت در محیط کسبوکار است، گفت: درخصوص صنعت خودرو با یک مسأله دوجانبه مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه یک مسأله این است که صنعت خودرو طی سالیان گذشته مورد حمایت سیاستمداران در دولتهای مختلف قرار گرفته، گفت: این حمایتها میبایست کوتاهمدت، زمانبندی شده و مشروط میبود تا زمینه رقابت در این صنعت مهیا شود ولی در عمل حمایت همیشگی و بلندمدت صورت گرفت.
دهقان دهنوی در آسیبشناسی این مسأله گفت: این نوع حمایتها باعث شده تا شرکتهای خودروسازی داخلی با دیگر کشورها نتوانند رقابت کنند.
وی علت این موضوع را ناکارآمدیهای داخل این صنعت و مشکلات ساختاری در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: علیرغم تمامی این مسائل ولی باید از اشتغال و تولیدی که تاکنون در این صنعت حاصل شده باید حمایت کرد و از طرف دیگر باید مسیر صنعت خودروسازی به سمت رقابتپذیری، خصوصیسازی و کاهش حمایتها اتفاق بیفتد.
معاون وزیر اقتصاد گفت: در سالهای گذشته اقدامات خوبی در زمینه تولید و افزایش سهم داخلیسازی در صنعت خودرو صورت گرفته است ولی بخشی از ظرفیتها به دلیل تحریمها روی زمین مانده است.
وی تأکید کرد: قطعاً با کاهش مداخلهگری دولت، افزایش خصوصیسازی و بهبود محیط کسبوکار میتوان انتظار داشت تا تغییرات اساسی در تولید رخ دهد.
منبع: خط بازار
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.