وزیر راهوشهرسازی خودروهای ناوگان جادهای مشکل کمبود لاستیک سنگین ندارند وزیر راهوشهرسازی گفت: سال گذشته هیچ کسی مشکل لاستیک نداشت و توسط ظرفیتهای مورد اعتماد، تأمین لاستیک صورت گرفت. امسال ظرفیت تولید داخل با کارخانههای جدید افزایش پیدا کرده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از رادیو گفتوگو، محمد اسلامی به مهمترین اقداماتی که در […]
وزیر راهوشهرسازی
خودروهای ناوگان جادهای مشکل کمبود لاستیک سنگین ندارند
وزیر راهوشهرسازی گفت: سال گذشته هیچ کسی مشکل لاستیک نداشت و توسط ظرفیتهای مورد اعتماد، تأمین لاستیک صورت گرفت. امسال ظرفیت تولید داخل با کارخانههای جدید افزایش پیدا کرده است.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از رادیو گفتوگو، محمد اسلامی به مهمترین اقداماتی که در وزارت راهوشهرسازی برای مقابله با کرونا انجام شده اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدامیکه براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفت بحث آمادگی و انطباق شرایط و وضعیت حملونقل عمومی و پایانهها، ترمینالها، فرودگاهها و سامانهها اعم از هواپیما، قطار، اتوبوس و کشتی با پروتکلهای بهداشتی بود که وزارت بهداشت ابلاغ کرده بود و طرح غربالگری که هم در ورودی و هم در خروجی پایانههای مسافربری صورت میگرفت. این طرح شامل کادر فعال و خدمهای هم که در آن حوزه مشغول بودند میشد.
وزیر راهوشهرسازی از حملبار و رساندن کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی به دست مردم به عنوان اقدام دوم و مهم این وزارتخانه نام برد و گفت: همیشه در ایام نوروز دستور بود تا ناوگان حملونقل عمومی باری متوقف شود چون در جادهها سواریها تردد میکردند اما امسال برعکس سالهای دیگر ناوگان حملونقل عمومیبار ما ایثارگرانه در صحنه بودند و شبانهروزی تلاش کردند و از همه بنادر کشور که در این ایام فعال بود بارها و کالاهای اساسی و غلات را به مقاصد انبارها و مراکز توزیع جابهجا کردند.
وی ادامه داد: بخش دیگر هواپیماها بودند که ایرانیهای جامانده در کشورها و کالاهای فوری و اضطراری به ویژه اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را از اروپا و کشورهای آسیای شرقی به ایران منتقل کردن و اینها بلافاصله در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و توانستند برای استفاده در بیمارستانها و مراکز درمانی از آن بهرهبرداری کنند.
اسلامی با اشاره به اینکه جمعه ۱۵ فروردین برای اولین بار بعد از ۱۵ سال قطارها مجدد به صورت همزمان با کامیونها از کشتی بارگیری را انجام دادند و بلادرنگ بار از کشتی مستقیم حمل شد و به خارج از بندر آمد، بیان داشت: این یکی از اقدامات مهمی بود که متأثر از دستور رئیسجمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا اخذ شد در جهت سرعت بخشیدن به تخلیه کشتیها و بار تا کسی احساس نکند در این شرایط کرونایی با ایجاد بهانه در وضعیت تدارکاتی مردم بخواهد گرانفروشی کند.
وی درخصوص چرایی دیر عملیاتی شدن طرح فاصلهگذاری اجتماعی توضیح داد: این طرح در چند مرحله انجام شد و به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا رسید. طرح اولیه اعلام شد و بخشنامه شد تا بیشتر از یکسوم نیروهای انسانی دستگاهها سر کار نیایند. مشاغل و مغازههایی که ضرورت ندارد باز نکنند. از سفرهای غیرضرور جلوگیری شود.
وزیر راهوشهرسازی اعلام کرد: هفته اولی که ما پشت سر گذاشتیم تأثیراتش نسبت به دوره مشابه سال قبل که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردینماه را شامل میشد تأثیر حدود ۵۴ درصدی بر تردد جادهای داشت. مردم بلیتهایشان را برای قطار کنسل کردند و ۹۴ درصد در قطار کاهش تردد داشتیم. شاهد ۷۵ درصد کاهش در مسافرتهای هواپیمایی و همچنین کاهش ۷۰ درصدی مسافرتها در اتوبوسرانی بودیم.
وی افزود: این فرآیند که این بسته جامع طول بکشد و مسیرش را در کمیته طی کند یک زمان پنج روزه را به خودش تخصیص داد و ما شاهد بودیم این طرح کنترل تردد حدود ۳۰ درصد نسبت به قبل مؤثر واقع شد و ما از ۲۱۶ خودرو در تردد جادهای در شرایط نرمال در ساعت در سطح کشور به عدد ۱۹۴ رسیدیم و عدد ۱۳۷ در روز ۱۳فروردین تجربه کردیم و اکثر سفرها ضروری بودند و یک درصدی هم افرادی بودند که تابع هیچ ضوابطی نیستند و کار خودشان را میکنند و همانها مورد اعمال قانون توسط پلیس واقع شدند.
اسلامی با اظهار به اینکه امروز شاهد معدل کاهش حدود ۷۰ درصدی در سطح کشور نسبت به دوره مشابه هستیم، تأکید کرد: آن پنج روز که اجرای کامل طرح طول کشید زمانی بوده که برده شد تا آن بخش اول را با سند مدون کامل تکلیف همه چیز را مشخص کرده باشد و قابلیت اجرا داشته باشد.
وی درباره تأمین لاستیک خودرو در سال ۹۹ خاطر نشان کرد: سال گذشته هیچ کسی مشکل لاستیک نداشت و توسط ظرفیتهای مورد اعتماد، تأمین لاستیک صورت گرفت. امسال ظرفیت تولید داخل با کارخانههای جدید افزایش پیدا کرده و به هیچ وجه مشکلی به اسم لاستیک نخواهیم داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.