راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصات در یک شرکت نفتی

  راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصات در یک شرکت نفتی  سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی، با هدف شفاف‌سازی و افزایش سرعت ارزیابی براساس قوانین مناقصه‌های صنعت نفت راه‌اندازی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی، حمید ایزدی، مدیرعامل این شرکت گفت: سامانه […]

 

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصات در یک شرکت نفتی

 سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی، با هدف شفاف‌سازی و افزایش سرعت ارزیابی براساس قوانین مناقصه‌های صنعت نفت راه‌اندازی شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی، حمید ایزدی، مدیرعامل این شرکت گفت: سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصه‌ها به آدرس اینترنتی contract.szogpc.com شامل ارائه و همچنین دریافت اسناد و مدارک استعلام ارزیابی کیفی از مناقصه‌گران، تعیین معیارها و اوزان مختص هر مناقصه، ارزیابی مدارک از نظر شکلی و امتیازدهی و… است.

وی با اشاره به تعیین شاخص‌های کمی ‌و نبود امکان اعمال سلیقه شخصی افراد در تعیین پیمانکاران افزود: مستندسازی نحوه محاسبه و روش امتیازدهی به مناقصه‌گران، افزایش سرعت ارزیابی کیفی و امکان پیگیری و بررسی مستندها از سوی اعضای کمیته فنی بازرگانی پیش از برگزاری نشست، امکان تعیین معیارها و وزن متناسب با هر مناقصه، تجهیزات و سرمایه انسانی مورد نیاز مناقصه‌ها، رعایت مدت‌زمان قانونی، امکان گزارش‌گیری به روش‌های مختلف، بی‌نیازی به مراجعه حضوری پیمانکاران و افزایش رقابت‌پذیری در مناقصه‌ها از جمله مزایای سامانه الکترونیکی ارزیابی کیفی مناقصات است.

ایزدی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این سامانه در واقع نوعی خوداظهاری به ارگان‌های ناظر و پیمانکاران برای اطمینان از سلامت و رعایت عدالت در اجرای پیمان‌هاست، ادامه داد: امتیازدهی معیارهای ارزیابی کیفی در این سامانه براساس قوانین مناقصه‌ها و اسناد استعلام ارزیابی کیفی است که به‌دقت و براساس فرمول‌های ریاضی محاسبه می‌شود و از اعمال سلیقه و اشتباه محاسباتی که پیش از این ممکن بود به‌وجود آید، جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه بروز هرگونه اشتباه انسانی در ثبت اطلاعات نیز قابل ‌ردیابی و اصلاح است، افزود: با توجه به تعداد زیاد مناقصه‌ها در طول سال و لزوم بایگانی همه اسناد هر مناقصه، با راه‌اندازی این سامانه، مشکل کمبود فضای فیزیکی بایگانی اسناد مناقصه‌ها نیز برطرف شده است.

ایزدی، توان مالی، حسن سابقه، تجربه‌کاری، توان تجهیزاتی، توان فنی و برنامه‌ریزی و گواهی صلاحیت بهداشت، ایمنی و محیطزیست (اچ‌اس‌یی) را شش معیار اصلی در ارزیابی پیمانکاران عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه، شرکت‌های متقاضی اسناد خود را به‌صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند که این موضوع افزون بر حذف مراجعات حضوری، سرعت انجام فعالیت‌ها و امنیت اسناد را نیز افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌جنوبی یادآور شد: این شرکت به‌منظور تسهیل فرآیند انجام مناقصه‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۶ سامانه الکترونیکی معامله‌ها را در بستر اینترنت راه‌اندازی کرد که با فعالیت این سامانه جدید، همه مراحل مناقصه‌ها به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود.