تولید در وضعیت بغرنج است

تولید در وضعیت بغرنج است کارشناس اقتصادی در خصوص حمایت از تولید داخل در کشور گفت: در یک سال ‌ونیم اخیر حمایت از تولید کاهش یافته است که اولین شرط برای ایجاد این حمایت جو آرام و امیدوار کننده است. علی رشیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمایت از تولید در کشور […]

تولید در وضعیت بغرنج است

کارشناس اقتصادی در خصوص حمایت از تولید داخل در کشور گفت: در یک سال ‌ونیم اخیر حمایت از تولید کاهش یافته است که اولین شرط برای ایجاد این حمایت جو آرام و امیدوار کننده است.

علی رشیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمایت از تولید در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور روند تولید در سراشیبی قرار گرفته و اظهار نظر برخی مسؤولین و صاحبان صنایع تأثیر منفی بر روی جامعه و اقتصاد دارد و همین امر انگیزه سرمایه‌گذاری داخلی‌ و خارجی را در کشور کم می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی در خصوص حمایت تولید باید انجام‌ داد، اظهار  ‌کرد: آن‌چه که اقتصاد ایران را دچار آسیب کرده حرف‌های متضاد و بدون برنامه‌ریزی در خصوص تولید است که همین امر موجب آشفتگی فضای تولیدی و صنعت می‌شود.

رشیدی افزود: لازم است برای خروج از رکود و رونق بخشی به اقتصاد با ارایه تسهیلات و اختصاص یارانه به صنایع تولیدی و همچنین فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخل به تولیدکنندگان کمک کنیم.

 

این کارشناس اقتصادی در پایان از چگونگی تحقق شعار سال در خصوص حمایت از تولید افزود: تا زمانی که برنامه‌های جامع و اهداف مشخص در این خصوص نداشته باشیم عملاً قادر به انجام فعالیت‌های مفید در حوزه تولید نخواهیم بود.