برنامه‌های چهارگانه صنعت بیمه برای تحقق شعار جهش تولید

برنامه‌های چهارگانه صنعت بیمه برای تحقق شعار جهش تولید رئیس کل بیمه‌مرکزی برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال‌جاری با عنوان جهش تولید را در چهار محور کلی اعلام کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از اداره کل روابط‌عمومی‌ و امور بین‌الملل بیمه‌مرکزی، غلامرضا سلیمانی از«ایجاد سازوکارهای لازم برای عرضه ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بخش تولید […]

برنامه‌های چهارگانه صنعت بیمه برای تحقق شعار جهش تولید

رئیس کل بیمه‌مرکزی برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال‌جاری با عنوان جهش تولید را در چهار محور کلی اعلام کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از اداره کل روابط‌عمومی‌ و امور بین‌الملل بیمه‌مرکزی، غلامرضا سلیمانی از«ایجاد سازوکارهای لازم برای عرضه ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بخش تولید توسط مؤسسات تضمین»، «توسعه بیمه‌های اعتبار برای پوشش ریسک فروش اعتباری کالاهای تولیدی داخل»، «توسعه پوشش بیمه کیفیت محصول و سایر مسؤولیت‌های مرتبط با بخش تولید» و «ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه مدیریت ریسک به بخش‌های تولیدی» به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های بیمه‌مرکزی در سال‌جاری برای تحقق شعار سال یاد کرد. رئیس کل بیمه‌مرکزی در تشریح و تبیین برنامه اول مبنی بر سازوکارهای لازم برای عرضه ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بخش تولید توسط مؤسسات تضمین گفت: برای اجرایی شدن این برنامه با توجه به حکم بند «الف» ماده (۹) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، بیمه‌مرکزی با همکاری دستگاه‌ها و اشخاص مرتبط و متخصص آیین‌نامه اجرایی این ماده قانونی را تنظیم خواهد کرد. با تصویب این آیین‌نامه در دولت، امکان تأسیس و فعالیت مؤسسات تضمین در زمینه‌های گوناگون برای ارائه خدمات تضمینی به بخش‌های تولید کشور فراهم می‌شود. فعالیت تخصصی و سازمان‌یافته در زمینه عرضه ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بخش تولید کشور، از یک طرف، تنوع‌بخشی به ضمانت‌نامه‌های قابل ارائه به فعالان اقتصادی را در پی دارد و از سوی دیگر، هم کیفیت ارائه این محصول اعتباری را بالا می‌برد و هم هزینه عرضه ضمانت‌نامه را برای بخش تولید کشور کاهش می‌دهد و بدین ترتیب با کاهش هزینه‌های مبادله و بهبود فضای کسب‌وکار زمینه را برای جهش تولید فراهم می‌کند. سلیمانی از تمرکز بر توسعه بیمه‌های اعتبار برای پوشش ریسک فروش اعتباری کالاهای تولیدی داخل، به عنوان یکی دیگر برنامه‌های بیمه‌مرکزی در سال‌جاری برای تحقق شعار سال نام برد و افزود: مطابق با برنامه اعلام شده با توجه به این که عرضه پوشش‌های بیمه‌ای برای فروش اعتباری کالاهای تولیدی داخل (بیمه اعتباری) سبب افزایش تقاضا برای محصولات داخلی می‌شود و تا حدودی قدرت رقابتی تولیدکنندگان داخلی با کالاهای خارجی را افزایش می‌دهد، با برطرف شدن برخی از مشکلات صنعت بیمه در ارائه این خدمت بیمه‌ای، تولید داخل رونق می‌گیرد. رئیس شورای‌عالی بیمه در تشریح توسعه پوشش بیمه کیفیت محصول و سایر مسؤولیت‌های مرتبط با بخش تولید با اشاره به این موضوع که ارائه محصولات بیمه‌ای که سبب کاهش ریسک بی‌ثباتی در فعالیت‌های تولیدی می‌شوند و یا از ریسک سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تولیدی و شبکه توزیع بکاهد، باعث رونق‌بخشی به تولید می‌شود، گفت: افزایش پوشش‌های بیمه‌ مربوط به کیفیت محصول و سایر مسئولیت‌های کارفرما در برابر اشخاص ثالث اعم ازکارکنان، مشتریان، دولت و… سبب توسعه و تعمیق خرید این نوع از بیمه‌ها از سوی فعالان تولیدی شده و بطور غیرمستقیم تأثیر قابل ملاحظه‌ای در ایجاد جهش تولید ایفاء خواهد کرد. رئیس کل بیمه‌مرکزی جمهور اسلامی‌ایران یکی از برنامه‌های صنعت بیمه برای ایجاد جهش در تولید را تلاش برای توسعه و نهادینه‌سازی امر مدیریت ریسک و ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به بخش‌های تولیدی از این طریق دانست و گفت: به همین دلیل صنعت بیمه ایجاد مرکز ملی مدیریت ریسک را در دستور کار خود قرار داده است.