فعالیت مترو با حداکثر ظرفیت در روزهای کرونایی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه از مسافران مترو درخواست میشود که از ماسک استفاده کنند، گفت: ما هر آنچه که در اختیار داشتیم و با تمام ظرفیت به میدان آمدیم. به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت در نشست خبری مجازی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار […]
فعالیت مترو با حداکثر ظرفیت در روزهای کرونایی
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه از مسافران مترو درخواست میشود که از ماسک استفاده کنند، گفت: ما هر آنچه که در اختیار داشتیم و با تمام ظرفیت به میدان آمدیم. به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت در نشست خبری مجازی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا مترو تهران اقدامات زیادی درخصوص پیشگیری از شیوع کرونا در سطح ایستگاه و خطوط مترو انجام داد، گفت: مترو تهران در این دو ماه با حداکثر ظرفیت به خدمترسانی مسافران پرداخته است. وی با بیان اینکه اخیراً مطرح شده است که مترو یکی از محلهای شیوع کروناست، گفت: بر همین اساس ما به صورت مداوم قطارها را ضدعفونی کرده و طرح فاصلهگذاری اجتماعی را نیز در آن اجرایی کردیم اما تعداد زیادی از مردم همچنان مترو را به عنوان وسیله اول حملونقلی خود انتخاب میکنند که ما میبایست به این افراد خدمات سالم ارائه کنیم. نوبخت با بیان اینکه ۸۰ درصد قطارها نشانهگذاری شدهاند، بیان داشت: به دلیل تعطیلی چاپخانهها ما با مشکل چاپ برچسبها مواجه بودیم که امیدواریم با رفع این مشکل بتوانیم تمامی قطارها و ایستگاههای مترو را به نشانههای طرح فاصلهگذاری اجتماعی مجهز کنیم. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا طرح جداسازی واگنهای زنانه و مردانه متوقف شده است، گفت: پرسنل ما همه قطارها را ضدعفونی میکنند و جداکنندههای قسمت زنانه و مردانه دربهایی بود که تردد کارگران ضدعفونیکننده را با مشکل مواجه میکرد به همین دلیل درها را برداشته اما به جای آن میلههای افقی گذاشتیم و هنوز هم طرح جداسازی واگن آقایان و بانوان رعایت میشود و مردها نباید وارد این قسمت شوند. نوبخت در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه تهویه واگنها باعث شیوع کرونا میشود، گفت: سامانه تهویه قطارهای مترو برای حالت عادی است که بر این اساس بخشی از هوای داخل واگنها را گرفته و بعد از چرخش مجدداً در سطح واگن پخش میکند اما این یک بحث فنی است چرا که ما امکان عوض کردن قطارها یا سیستم تهویه را نداریم و این سامانه تهویه در همه کشورها و در همه قطارهای مترو است و به نظر میرسد باید کارشناسان وزارت بهداشت وارد شده و با اندازهگیری و شبیهسازی در مورد نقش سامانه تهویه مترو نظر دهند چرا که امکان تغییر سیستم وجود ندارد. وی با بیان اینکه ما هر چه داریم، وارد خطوط کردیم، گفت: در این دو ماه به دلیل شیوع کرونا فارغ از تحریمها ما با مشکل تأمین قطعات مواجه هستیم چرا که واردات نیز سخت شده است. وی در مورد کاهش سرفاصله حرکت قطارها با بیان اینکه تا ناوگان بیشتری تأمین نشود نمیتوانیم سرفاصلهها را کاهش دهیم، گفت: در حالحاضر در خطوط ۱، ۲ و ۴ سرفاصله حرکت قطارها سهونیم دقیقه است و تا زمانی که ناوگان اضافهتری نداشته باشیم نمیتوانیم سرفاصله را کاهش دهیم. وی در پاسخ به این سؤال که چرا تعداد مسافران در ایستگاههای مترو بهخصوص ایستگاههای تقاطعی را در راستای اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی کنترل نمیکنید، گفت: نمیشود مسافران را در ایستگاههای تقاطعی کنترل کرد چرا که ما باید مانع از ورود تعدادی از مسافران به قطارها شویم که این باعث میشود با ورود قطارهای بعدی ازدحام جمعیت در ایستگاه افزایش یابد و میدانید که سیستم مترو چرخشی است اما به نظر میرسد باید زمان حضور افراد تغییر کند و اگر قرار باشد همه ادارات ساعت ۱۴ تعطیل شود قطعاً شاهد افزایش جمعیت در ایستگاهها خواهیم بود و به نظر میرسد که بهتر است ساعات کار ادارات شناور شود تا فاصلهگذاری اجتماعی در مترو رعایت شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.