ابتلای ۴۰۰ راننده تاکسی به ویروس کرونا

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد ابتلای ۴۰۰ راننده تاکسی به ویروس کرونا مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: تاکنون ۴۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۳۰۰ نفر از این تعداد رانندگان تهرانی بودند که متأسفانه ۲۲ نفر از آنها فوت کرده‌اند. یه گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی […]

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد

ابتلای ۴۰۰ راننده تاکسی به ویروس کرونا

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: تاکنون ۴۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۳۰۰ نفر از این تعداد رانندگان تهرانی بودند که متأسفانه ۲۲ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

یه گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی ضامنی درخصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعیین سقف مسافر در تاکسی‌ها گفت: این موضوع پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت برای تمامی ‌شهرهای کشور است و در همه شهرها این اقدام انجام می‌شود و در صندلی عقب تنها باید دو مسافر سوار شود و در صورتی که که قرار است از صندلی جلو استفاده شود، حتماً باید جداکننده بین مسافر و راننده نصب شود، چرا که بنابر اعلام وزارت بهداشت، یکی از اقشاری که بسیار در خطر ابتلا به کرونا هستند، رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی ‌هستند.

ضامنی افزود: مردم برای شکایت از رانندگان تاکسی که از ابلاغ طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی برای سوار کردن حداکثر سه مسافر پیروی نمی‌کنند، می‌توانند در تهران با شماره تلفن ۱۸۸۸ و در دیگر شهرها با شهرداری‌ها تماس بگیرند.

وی از مردم خواست در اجرای طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور نیز همکاری داشته باشند و از سوار شدن بیش از سه نفر در خودروهای تاکسی خودداری کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا حدود ۷۰ درصد از فعالیت تاکسیرانان کاسته شده است، گفت: بعد از فعالیت مجدد هم فعالیت آنها به ۶۰ درصد رسیده است و در عمل بخشی از فعالیت آنها خالی است و با مشکلات معیشتی مواجه می‌شوند.

ضامنی تصریح کرد: با کاهش مسافران، قرار شد از سوی اتحادیه تاکسیرانی تدابیری اندیشده شود که یکی از آن تدابیر این است که مسافران کرایه یک نفری که حالا کمتر سوار تاکسی می‌شود را پرداخت کنند و در حقیقت این افزایش کرایه توسط مسافران هزینه سلامت خودشان است که پرداخت می‌کنند. البته این پیشنهاد در صورتی است این طرح تا پایان فروردینماه باشد و در صورت ادامه یافتن آن و طولانی شدن، باید مابه‌التفاوت کرایه از محلی دیگر جبران شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره هزینه بازگشت سرویس مدارس به والدین گفت: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته مابین والدین، آموزش و پرورش و شرکت‌های ارائه خدمات سرویس مدارس باید نسبت به بازگشت هزینه‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کارگروهی با عنوان ماده ۱۸ متشکل از نماینده آموزش و پرورش، شهرداری و شورای‌شهر تشکیل می‌شود و براساس قرارداد منعقد شده بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و هزینه سرویس مدارس به والدین عودت داده خواهد شد.