رونق بازارخودرو در چین با پرداخت وجه نقد به خریداران بازار خودروی سالم چین برای سایر نقاط جهان هم حائزاهمیت است. خودروسازان جهانی مانند فولکسواگن و جنرالموتورز میلیونها خودرو در چین به فروش میرسانند. هرکدام از این شرکتها بهطور مثال ۴۰ درصد فروششان بستگی به این کشور دارد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از اتاق […]
رونق بازارخودرو در چین با پرداخت وجه نقد به خریداران
بازار خودروی سالم چین برای سایر نقاط جهان هم حائزاهمیت است. خودروسازان جهانی مانند فولکسواگن و جنرالموتورز میلیونها خودرو در چین به فروش میرسانند. هرکدام از این شرکتها بهطور مثال ۴۰ درصد فروششان بستگی به این کشور دارد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از اتاق بازرگانی تهران، در یک سال عادی، چین باید تا به الان ششمیلیون خودرو جدید میفروخت. اما امسال این تعداد نزدیک به ۳٫۷ میلیون عدد بوده است. حالا دولت قصد دارد برای کمک به بزرگترین بازار خودرو جهان پول نقد واریز کند تا تقاضایی که به دلیل ویروس کرونا کاهشیافته است، تحریک شود و بازار کمیرونق بگیرد. سیانان گزارشی در اینباره منتشر کرده است.
بر اساس دادههای منتشرشده در اواخر هفته گذشته توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو در چین (CAAM)، فروش خودرو در سهماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهشیافته است. این در حالی است که در ماه فوریه افت ۷۹ درصدی رخداده است و کشور ۱٫۴ میلیارد نفری تنها ۳۱۰ هزار فروش به ثبت رسانده است. در ماه گذشته ۱٫۴۳ میلیون دستگاه خودرو در چین فروخته شد که نسبت به ماه مارس ۲۰۱۹ با ۴۳ درصد کاهش مواجه شده است.
صنعت خودرو نقش اساسی در اقتصاد چین بازی میکند. بیش از ۴۰ میلیون نفر بهطور مستقیم و غیرمستقیم در این بخش کار میکنند. بیش از یک تریلیون دلار درآمدی که این صنعت هرسال به دست میآورد، تقریباً حدود ۱۰ درصد از بخش تولید چین را شامل میشود.
بازار خودروی سالم چین برای سایر نقاط جهان هم حائزاهمیت است. خودروسازان جهانی مانند فولکسواگن و جنرال موتورز میلیونها خودرو در چین به فروش میرسانند. هرکدام از این شرکتها بهطور مثال ۴۰ درصد فروششان بستگی به این کشور دارد.
بازگشت به هر چیزی در مسیر نرمال برای چین دشوار خواهد بود. پس از تلاش دولت برای از بین بردن شیوع کرونا با قرار دادن قرنطینه شهرها و محدود کردن سفر، اقتصاد در تلاش است تا دوباره به مسیر برگردد. اما این اقدامات دولت باعث بسته شدن کارخانهها و ایجاد مشکل در زنجیره عرضه شد. بخش اعظمیاز کشورهای جهان همچنان تحت این فشارها قرار دارند و این روند بهبود اقتصاد را پیچیدهتر میکند.
با اینحال حداقل تولید خودرو در چین از سر گرفتهشده است، حتی شهر ووهان، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا و قطب اصلی صنعت خودروی جهان هفته گذشته بعد از ۷۶ روز شروع به کار کرد. اما بازگرداندن مجدد مصرفکنندگان به بازار برای خرید دوباره ماشینهای جدید سختتر است. البته که حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، تقاضای مصرفکننده به میزان قابلتوجهی کاهشیافته بود.
کل فروش خودرو در چین در سال ۲۰۱۹ حدود هشت درصد کاهشیافته بود و به کمتر از ۲۵٫۸ میلیون رسید. البته این کاهش در کنار کاهش سه درصدی سال ۲۰۱۸ قرار میگیرد که اولین کاهشها از دهه ۱۹۹۰ به این سمت بوده است.
چین در تلاش است تا از بازار فروش حمایت کند. ماه گذشته پکن اعلام کرد که یارانهها و معافیتهای مالیاتی برای وسایلنقلیه جدید از جمله اتومبیلهای برقی و خودروهای هیبریدی را تا دو سال دیگر تمدید میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.