واردات یک کامیون نو به ازای اسقاط ۲ کامیون کهنه

واردات یک کامیون نو به ازای اسقاط ۲ کامیون کهنه دبیر کانون کامیون‌داران کشور با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار کامیون فعال در کشور وجود دارد گفت: باید دولت تمهیدات لازم برای نوسازی این ناوگان را انجام دهد و سعی کند با خروج ناوگان فرسوده تعادل را در عرضه و تقاضای بار ایجاد کند. به […]

واردات یک کامیون نو به ازای اسقاط ۲ کامیون کهنه

دبیر کانون کامیونداران کشور با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار کامیون فعال در کشور وجود دارد گفت: باید دولت تمهیدات لازم برای نوسازی این ناوگان را انجام دهد و سعی کند با خروج ناوگان فرسوده تعادل را در عرضه و تقاضای بار ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، احمد کریمی ‌با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه دولت در حوزه جابه‌جایی کالا و بار، توسعه حمل‌ونقل ریلی است افزود: استفاده از حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار علاوه بر کاهش آلایندگی‌ها، زمینهساز افزایش بهره‌وری می‌شود و ما شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این حوزه هم خواهیم بود.

او ادامه داد: باید دولت در حوزه واردات ناوگان جاده‌ای به ویژه در بخش بار اقدامات ویژهای را در دستور کار خود قرار دهد به گونه ای که با واردات یک کامیون، دو کامیون فرسوده را از رده خارج کند تا علاوه بر ایجاد تعادل در جابه‌جایی کالا‌ها و بار، شاهد نوسازی و بهره‌وری هرچه بیشتر حوزه حمل‌ونقل باشیم.

کریمی‌ تأکید کرد: باید تعداد ناوگان فعال در حوزه حمل‌ونقل بار به ۳۵ هزار دستگاه برسد تا شاهد افزایش بهره‌وری شویم چرا که هم‌اکنون بخش عمده‌ای از این ناوگان‌،کارکرد‌های طولانی دارند و این امر باعث شده که نتوانیم از این حوزه به صورت مناسب بهره‌وری کنیم .

او ادامه داد: انجام چنین اقداماتی باعث شده که بسیاری از رانندگان با مشکلاتی در حوزه سوخت و کرایه‌های پایین، دست‌وپنجه نرم کنند.

دبیر کانون کامیون‌داران تصریح کرد: دولت باید حمایت‌های خود را در حوزه کامیون‌داران بیشتر کند و با استفاده از نظرسنجی و اطلاع از نیاز‌های کامیون‌داران بتواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: هم‌اکنون تعداد ناوگان‌ جاده‌ای در حوزه حمل‌ونقل بار بسیار بیشتر از تقاضاست این موضوع خود در بسیاری از زمینه‌ها باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه شده است.