اتمام پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز

اتمام پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز نخستین پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری به طول ۲۳۱ کیلومتر با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به پایان رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، علیرضا عربلو؛ سرپرست منطقه۶ عملیات انتقال گاز گفت: برای بررسی سلامت خط لوله هفتم سراسری […]

اتمام پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز

نخستین پیگرانی هوشمند خط لوله هفتم سراسری به طول ۲۳۱ کیلومتر با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به پایان رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، علیرضا عربلو؛ سرپرست منطقه۶ عملیات انتقال گاز گفت: برای بررسی سلامت خط لوله هفتم سراسری و مشخص کردن عیوب خط، پیگرانی هوشمند براساس برنامه‌ریزی انجام شده از اواخر سال گذشته، آغاز و بعد از حدود یک ماه، فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ با موفقیت پایان یافت.

وی با بیان اینکه این عملیات شامل پنج مرحله پیگرانی بوده که در هر مرحله برخی موارد مربوط به وضع خط لوله مشخص می‌شود، افزود: پس از بررسی نتایج پیگ هوشمند، برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری برای به حداقل رساندن آسیب‌ها و انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی به مصارف خانگی و صنعتی، تعریف و اجرا خواهد شد.

حدود ۸۰۰ کیلومتر از خط لوله هفتم سراسری در محدوده منطقه۶ عملیات انتقال گاز قرار دارد که از عسلویه آغاز می‌شود و تا استان سیستان‌وبلوچستان ادامه دارد.

پیگ وسیله‌ای مورد استفاده در لوله‌های انتقال سیالات از جمله لوله‌های آب، فاضلاب، انتقال نفت و انتقال گاز است که برای تمیزکاری لوله، ایجاد حائل فیزیکی بین دو سیال متفاوت، نظارت بر بدنه لوله یا ضبط اطلاعات هندسی خط لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کار استفاده از پیگ در داخل لوله‌ها، «پیگ‌رانی» گفته می‌شود. پیگ‌رانی بدون متوقف کردن جریان سیال امکان‌پذیر است.