پیشفروش کامیونهای دستدوم از سوی شرکتهای حملونقل غیرقانونی است مشاور رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در امور نوسازی ناوگان جادهای از واردات کامیونهای دستدوم طبق ضوابط معین خبر داد اما پیشفروش آن را از سوی شرکتهای حملونقل غیرقانونی دانست. صدرا… بمانا در گفتوگو با خبرخودرو، تشریح کرد: براساس آییننامه هیأت وزیران و دستورالعمل اجرایی […]
پیشفروش کامیونهای دستدوم از سوی شرکتهای حملونقل غیرقانونی است
مشاور رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در امور نوسازی ناوگان جادهای از واردات کامیونهای دستدوم طبق ضوابط معین خبر داد اما پیشفروش آن را از سوی شرکتهای حملونقل غیرقانونی دانست.
صدرا… بمانا در گفتوگو با خبرخودرو، تشریح کرد: براساس آییننامه هیأت وزیران و دستورالعمل اجرایی از سوی وزارت راهوشهرسازی، واردات خودروهای سنگین طبق ضوابط معینی صورت میگیرد که طبق قانون کامیونهای وارد شده باید خدمات پس از فروش، استانداردهای ایمنی روز و استانداردهای آلایندگی را دارا باشند. علاوه بر این موارد طبق دستورالعمل اجرایی بهازای واردات هر کامیون نو یک کامیون فرسوده باید اسقاط شود و تنها شرکتهای تولیدکننده ماشین سنگین داخل کشور، شرکتهای حملونقل باری توانمند که در سازمان راهداری ثبت شدهاند (از مجموع حدود چهارهزار شرکت حملونقل بار تنها کمتر از ۱۰۰ شرکت توانمند هستند)، مالکان خودروهای فرسوده سنگین که دارای تعدادی خودرو فرسوده هستند و همچنین شرکتهای واردکنندهای که در زمینه حملونقل جادهای فعالیت میکنند مانند واردکنندگان تایر مجوز واردات خودروهای سنگین را دارند.
وی درباره طرح نوسازی ناوگان تجاری اعم از درونشهری و برونشهری افزود: سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این زمینه طرح کلیدبهکلید را در دست اجرا دارد که دارای مصوبه شورای اقتصاد است. براساس این طرح مقرر شد ۱۷۰ هزار دستگاه کامیون، مینی بوس، اتوبوسهای درونشهری و برونشهری و کامیونت ظرف سه سال وارد کشور شود. طی دو سال گذشته به دلایل شرایط تحریم این روند به کُندی صورت گرفت اما تلاش میشود در سالجاری میزان واردات این ناوگان را افزایش دهیم. ضمن اینکه طبق این طرح بهازای هر ناوگانی که وارد میشود یک ناوگان فرسوده اسقاط شود.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در امور نوسازی ناوگان جادهای در زمینه نوسازی ناوگان کامیون از طرح دیگری که در بند۳ ماده ۳۰ آمده است، سخن گفت. براساس این ماده کامیونهای زیر سه سال ساخت میتوانند به کشور وارد شوند اما بایستی به ازای واردات هر کامیون، یک کامیون فرسوده اسقاط شود.
بمانا خاطرنشان کرد: واردات کامیونهای زیر سه سال طبق قوانین ذکر شده مانعی ندارد اما پیشفروش آنها توسط شرکتهای حملونقل غیرقانونی است و اجرای آن پیگرد قانونی دارد و شکایتکنندگان در این زمینه میتوانند از طریق سازمان راهداری شکایات خود را پیگیری کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.