افت کیفیت اینترنت همراه؛ فرکانس آزاد خواهد شد؟! از روز گذشته تاکنون برخی از کاربران موبایل نسبت به افت کیفیت اینترنت گلایهمندند؛ با این وجود شرکت زیرساخت اعلام میکند مشکل از جانب ما نیست و از فرکانس است. به گزارش مهر، افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتورهای همراه از روز گذشته تاکنون موجب انتقادات برخی […]
افت کیفیت اینترنت همراه؛ فرکانس آزاد خواهد شد؟!
از روز گذشته تاکنون برخی از کاربران موبایل نسبت به افت کیفیت اینترنت گلایهمندند؛ با این وجود شرکت زیرساخت اعلام میکند مشکل از جانب ما نیست و از فرکانس است.
به گزارش مهر، افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتورهای همراه از روز گذشته تاکنون موجب انتقادات برخی از کاربران شده و کاربران در نقاط مختلف کشور بهخصوص شهرهای بزرگ، اذعان دارند که کیفیت اینترنت و سرعت آپلود و دانلودشان به مراتب ضعیفتر از قبل شده است.
با این وجود پیگیریها از شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل زیرساختی در شبکه ارتباطی کشور را تأیید نمیکند.
سجاد بنابی، نائبرئیس هیأتمدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به بروز این مشکل اظهار داشت: ما طی دو روز اخیر هیچ قطعی و اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نداشتیم.
وی در مورد اینکه آیا گزارشی از افت کیفیت اینترنت موبایل دریافت کرده است یا خیر، گفت: افت کیفیت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت نیست.
این مقام مسؤول در شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اینکه مشکل مربوط به سرعت اینترنت موبایل کاربران به چه دلیلی است، توضیح داد: مشکل اینترنت موبایل اشباع فرکانسی بعضی از دکلهای مخابراتی میتواند باشد که با افزایش فضای فرکانسی قابل حل خواهد بود.
مطابق اعلام وزارت ارتباطات، میزان استفاده کاربران از اینترنت در کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از دوبرابر رشد داشته است و به تبع آن موضوع سرعت و کیفیت اینترنت از جمله مهمترین مطالبات کاربران در این روزهاست که از طریق شبکههای اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس میشود.
بررسی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز نشان میدهد که میزان شکایت کاربران از سرویس اینترنت نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است. به نحوی که تعداد تماسهای کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفندماه سال۹۸ و فروردینماه سال۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایتهای ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.
در این زمینه وزارت ارتباطات نبود منابع فرکانسی به دلیل افزایش میزان استفاده از اینترنت در دوران کرونا را، دلیل مشکلات کیفیت اینترنت عنوان کرده است و از سازمان صداوسیما میخواهد که باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز را که هماکنون در اختیار این سازمان است، برای توسعه شبکه تلفن همراه در اختیار این وزارتخانه بگذارد.
با این حال برخی کارشناسان و منتقدان عملکرد وزارت ارتباطات، معتقدند که استفاده از باند فرکانسی موردنظر وزیر ارتباطات برای توسعه ظرفیت شبکه موبایل زمانبر بوده، به بحران کرونا نمیرسد و نیازمند سرمایهگذاری است. در حالی که کاربران هماکنون با مشکل کیفیت و سرعت اینترنت مواجه هستند. از این گذشته بخشی از مشکلات مربوط به اینترنت، به اینترنت ثابت مربوط میشود که فرکانس نمیتواند راهحل مناسبی برای آن باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.