عدالت سهام ناپیدا !

 عدالت سهام ناپیدا !       اینکه برخی از دوستان فرمایش کرده‌اند که سهامدار به سهمش رسید و یا رسیدن به رویای ۱۲ ساله سهامداری را بشارت داده‌اند و از این جور سخنان نغز پُرمغز !  ظاهراً پُربی‌راه هم نگفته‌اند‌، البته دو تا پیچ و یک گردنه و چند تایی چاله و چوله وسط رویا ظاهراً […]

 عدالت سهام ناپیدا !

      اینکه برخی از دوستان فرمایش کرده‌اند که سهامدار به سهمش رسید و یا رسیدن به رویای ۱۲ ساله سهامداری را بشارت داده‌اند و از این جور سخنان نغز پُرمغز !  ظاهراً پُربی‌راه هم نگفته‌اند‌، البته دو تا پیچ و یک گردنه و چند تایی چاله و چوله وسط رویا ظاهراً آنقدری نباید مزاحم سهامداران عدالت‌مند شود، که می‌شود!

     اینکه باز هم مسؤولان محترم طبق روال معمول، گز نکرده، بریدند و میلیون‌ها سهامدار محترم آموزش ندیده را در بورس پرفریب حیلت‌ساز! رها فرمودند و هنوز جزییات قانون و مجوز جدید، تصویب نشده‌، اختیار سهام را واگذار کردند به تصمیم مردم ‌هاج‌وواج که نمی‌دانند چه کاری درست و چه کاری اشتباه است و اصلاً این بورس که می‌گویند چیست، بالا و پایینش کدام است‌، این اصطلاحات و آن عبارات عجیبه‌، دیگر چه صیغه‌ای است؟ اگر سکان سهام را خود به‌دست بگیرند چه می شود و اگر بدهند دست شرکت‌های استانی چه‌، اگر بفروشند‌، خیالشان راحت می‌شود و یا روزهای آینده را باید به آه و افسوس بگذرانند ؟ همه این‌ها‌، چیز عجیب و نوبری نیست و البته مسبوق به سابقه است.

     هوشنگ‌خان به ضرس قاطع می‌فرماید که این کرونا غیر از همه آن اثرات و صفاتی که برایش ردیف می‌کنند یک اثر ویژه هم دارد که به آن اثر کرونازیسیون مسؤول! می‌گویند که از اتفاق بر روی مسؤولان در امان مانده از کرونا اثر می‌گذارد و البته بر روی هر مسؤولی اثری متفاوت دارد. به فرض یکی را به راه‌اندازی کارناوال خرید سیم‌کارت به صرف کرونا تشویق می‌کند‌، آن دیگری را به رشته کردن پنبه ۱۲ ساله سهام عدالت‌، دیگری را به خواب خرگوشی در جولان قیمت‌ها در بازار‌، مسؤولی را نسبت به آمار حساس می‌کند و آن یکی را به اطلاعات‌، بی‌احساس و تو خود بخوان حدیث مفصل … .

     باز هم جای شکرش باقی است که از حیث دلال و واسطه حواس‌جمع غیرکرونازده‌، مشکل و کمبودی نداریم‌، وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شد. فرض کنید اینها هم دچار کرونازیسیون دلال می‌شدند. دیگر نه قیمت ماسک و الکل و ضدعفونی‌کننده بالا می‌رفت‌، نه بورس دچار سندروم خودبزرگ پنداری می‌شد. نه هر چیزی که فکرش را کنی طی این چند هفته چند برابر می‌شد. نه سهام عدالت طعمه در کمین نشسته‌ها می شد و نه مملکت‌مان گل و بلبل !

     البته هوشنگ‌خان آنقدرها بی‌انصاف نیست و می‌داند که مسؤولان به شدت درگیر هستند و کلی وقت و انرژی خود را صرف محاسبه تفاوت نرخ دلار و ریال و حساب‌وکتاب بادکردگی سهام دولتی و جهت‌دهی به ریخت‌وپاش هیجانی خلق‌ا…  و تلاش و زحمت بسیار در بالا نگه داشتن بورس و طلا و پایین نگه داشتن برخی آمار و کلی زحمت دیگر را شخصاً متقبل می‌شود تا مردم با خیال راحت در خانه بنشینند‌، کرونا نگیرند و جهش و پرش دل‌انگیز قیمت‌ها و کاهش و ریزش انصاف و مروت‌ها و بی‌خیالی و رهاشدگی نظارت و کنترل‌ها را به نظاره بنشینند و حظ وافر ببرند!

 

                                                                        هوشنگ خان