کاهش ارزبری ۱۷۳ میلیون یورویی در ایرانخودرو مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: ایرانخودرو در سال «جهش تولید»، ۲۱ پروژه داخلیسازی قطعات با فناوری بالا را در دستور کار قرار داده که با تحقق آن ۱۷۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از ایرانخودرو، فرشاد مقیمی در جلسه ستاد ساخت […]
کاهش ارزبری ۱۷۳ میلیون یورویی در ایرانخودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: ایرانخودرو در سال «جهش تولید»، ۲۱ پروژه داخلیسازی قطعات با فناوری بالا را در دستور کار قرار داده که با تحقق آن ۱۷۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از ایرانخودرو، فرشاد مقیمی در جلسه ستاد ساخت ایرانخودرو که با حضور مدیران وزارت صمت، مدیران شرکتهای قطعهساز و دانشبنیانها برگزار شد، افزود: این تعداد پروژه برای داخلیسازی قطعات، نیازمند ششهزار و ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایهگذاری ریالی و ۱۵ میلیون یورو سرمایهگذاری ارزی است.
وی گفت: این ۲۱ پروژه شامل قطعاتی است که دارای ارزبری بالا هستد که برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودرو داخلیسازی آنها در دستور کار ایرانخودرو قرار میگیرد و با تحقق این امر جهشی در بومیسازی قطعات انجام میشود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو ادامه داد: نیمی از سرمایهگذاری مورد نیاز از محل مطالبات قطعهسازان قابل تأمین است، نیمی دیگر را نیز وزارت صمت در قالب وام بلندمدت و با نرخ سود پایین تأمین میکند.
مقیمی پیشنهاد کرد که برای تأمین سرمایه میتوان از سرمایههای مردمی در قالب طرح سرمایهگذاری در خودکفایی قطعات استفاده کرد.
وی درخصوص الزامات و نیازمندیهای ساخت داخل در سال «جهشتولید»، خاطر نشان کرد: تأمین منابع مالی مورد نیاز سازندگان برای ساخت داخل از طریق بانکها، صندوقها، قوانین و تبصرههای مرتبط با حمایت مالی تولید و همکاری تأمینکنندگان مواد اولیه در ساخت داخل صنایع بالادستی، افزایش تعرفه و حقوق گمرکی قطعات و مجموعههای داخلیسازی شده و تسهیل در واردات ماشینآلات مورد نیاز خطوط تولیداز مهمترین الزامات ساخت داخل است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.