فنر فشرده قیمت خودرو در انتظار رها شدن!

كارشناس ارشد صنعت خودرو هشدار داد فنر فشرده قیمت خودرو در انتظار رها شدن!  کارشناس ارشد صنعت خودرو با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز از اواخر سال ۱۳۹۷ اجازه هیچ افزایش قیمتی نداشتند، گفت: با این کار فنر قیمت به شدت فشرده شده لذا افزایش قیمت خودرو با هر مکانیزم تأثیر واکنشی در بازار خواهد داشت. […]

كارشناس ارشد صنعت خودرو هشدار داد

فنر فشرده قیمت خودرو در انتظار رها شدن! 

کارشناس ارشد صنعت خودرو با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز از اواخر سال ۱۳۹۷ اجازه هیچ افزایش قیمتی نداشتند، گفت: با این کار فنر قیمت به شدت فشرده شده لذا افزایش قیمت خودرو با هر مکانیزم تأثیر واکنشی در بازار خواهد داشت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، حسن کریمی‌سنجری در یک برنامه رادیویی با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده در کمیته خودرو بیان کرد: افزایش چند درصد به قیمت خودروها از جمله پیشنهادهای این کمیته بود که ما در رسانه‌ها با آن مخالفت کردیم.

کریمی‌سنجری عنوان کرد: قرار بر این است که قیمت تمام شده همه خودروها در اختیار ستاد حمایت قرار گیرد و ستاد حمایت هم براساس فرمول‌های خود سود پنج‌درصدی را برای هر خودرو در نظر بگیرد اما مسأله اینجاست که ما هیچ وقت کوتاهی‌های مدیریتی و روش‌های غلط بنگاه‌داری و مدیریتی مان را در بالا بودن قیمت تمام شده خودرو لحاظ نکردیم.

همچنین در ادامه علی بابایی؛ نماینده منتخب مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم قطعاً برنامه‌هایی برای این موضوع دارد که در آینده اعلام رسمی‌خواهد شد.

وی صنعت خودرو را از صنایع شاخص کشور برشمرد و گفت: ما با نگاه دولتی به صنعت خودرو مخالفیم، چراکه بنگاه‌های اقتصادی دولت‌ها از فضای حاکم بر اشتغال و خوداتکایی صنعت خودرو سوء‌استفاده‌های فراوانی کردند.

نماینده منتخب مجلس یازدهم تصریح کرد: بسیاری از افراد گویا بدهکار بعضی از تفکرات پشت صحنه صنعت خودرو هستند و تعارف دارند اما اگر اصل را بر این بگذاریم که حق با مشتری است قطعاً باید اصلاحات ساختاری و اساسی را شروع کنیم.

بابایی گفت: با اراده‌ای که در نمایندگان منتخب مجلس یازدهم می‌بینم یک تحول اساسی در ساختار نظارت بر صنعت خودرو انجام خواهد شد مگر اینکه خلافش ثابت شود که البته در مجالس قبلی ثابت شده است.

نماینده منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه ما موافق بنگاه‌داری در صنعت خودرو هستیم متذکر شد: ما مدیریت‌های حاکم بر صنعت خودرو را قبول نداریم.

بابایی در پایان تأکید کرد: مجلس یازدهم باید این موضوع را در اولویت نخست خود قرار دهد وگرنه رسالت و تعهدش به مردم را انجام نداده است.