سود عجیب بازی‌سازی در دوران کرونا !

سود عجیب بازی‌سازی در دوران کرونا ! با وجود بحران اقتصادی جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، بعضی از شرکت‌ها رشد و سود عجیب‌وغریبی داشته‌اند؛ مانند شرکت‌ سازنده بازی‌ «کال‌آو‌دیوتی» یا نرم‌افزار «زوم». به گزارش ایرنا، سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌نویسد: «همه‌گیری ویروس کرونا برای کسب‌وکارها، شوم و ترسناک است. اخراج‌های گسترده و مرخصی‌های اجباری، باعث شده که […]

سود عجیب بازی‌سازی در دوران کرونا !

با وجود بحران اقتصادی جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، بعضی از شرکت‌ها رشد و سود عجیبوغریبی داشته‌اند؛ مانند شرکت‌ سازنده بازی‌ «کال‌آو‌دیوتی» یا نرم‌افزار «زوم».

به گزارش ایرنا، سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌نویسد: «همه‌گیری ویروس کرونا برای کسب‌وکارها، شوم و ترسناک است. اخراج‌های گسترده و مرخصی‌های اجباری، باعث شده که فقط در ایالات متحده آمریکا، ۲۱ درصد از کل نیروی کار درخواست بیمه بیکاری بدهند. اقتصاددانان می‌گویند که حالا اقتصاد این کشور، در رکود است. حتی با وجود اینکه برخی از ایالت‌ها در حال بازگشت به کار هستند، برخی از شغل‌های از دست رفته، ممکن است که هیچ‌وقت برنگردند. اما در این شرایط، برخی از کسب‌وکارها به دلیل تغییر شدید رفتار مصرف‌کنندگان رونق گرفته‌اند.»

براساس این گزارش، رستوران‌ها، کافه‌ها، اداره‌ها و باشگاه‌ها حالا خالی از میلیون‌ها نفر در آمریکا و میلیاردها نفر در سراسر جهان شده‌اند. همین شرایط، فرصت‌های جدیدی برای بعضی از کسب‌وکارها خلق کرده است.

بازی‌های ویدیویی‌ و برنامه‌های تماس آنلاین

ماندن در خانه، بازار بازی‌های ویدیویی را داغ‌تر از همیشه کرده است. «کال‌آودیوتی» بازی ویدیویی است که در ایران نیز مانند سراسر جهان، هواخواهان بسیاری دارد. حالا شرکت سازنده این بازی «Activision Blizzard»  اعلام کرده است: «فروش نسخه جدید این بازی با عنوان «جنگ مدرن» که سال گذشته منتشر شد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹، ۲۱درصد رشد کرده و به ۱٫۵۲ میلیارددلار رسیده است.»

درآمد شرکت «Electronic Arts» نیز که بازی‌های مشهور و محبوبی مانند فیفا و سیمس را ساخته، ۱۲درصد رشد کرده است.

در شرایطی که مردم امکان دیدارهای حضوری را ندارند، برنامه‌های موبایلی که امکان تماس تصویری و به‌خصوص تماس‌های گروهی را دارند، رشد چشم‌گیری کرده‌اند.

«زوم» برندی است که بزرگ‌ترین رشد ناگهانی را در جهان داشته است. این برنامه که ابزاری برای کنفرانس‌ویدیویی است، تنها در یک روز میزبان ۳۰۰ میلیون نفر در جلسات ویدیویی بوده است. در سه ماهی که از سال ۲۰۲۰ گذشت، سهام این شرکت ۱۲۰ درصد رشد کرد.

بنابراین با تغییر سبک زندگی و سبک کاری در سراسر جهان، بازار بعضی‌ها سکه شده است.